Avatar billede fluid Nybegynder
28. juni 2001 - 19:07 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes i om dette sites design?

www.kronosi.dk

Et eksperimenterende website, som skal ses som sådan.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
28. juni 2001 - 19:10 #1
Den er meget forvirrende!
Avatar billede okay Nybegynder
28. juni 2001 - 19:11 #2
når man trykker på siden, og ser siden hvor den loader, så siger man FEEEEEDDDDD HJEMMESIDE, men når den er færdig med at loade også ser man den næste side, så tror man at det er en lille dreng på 12 år der har lavet den :( sorry...

http://jony.homepage.dk/kronosi/index22.html
denne side er altså grim :(
Avatar billede okay Nybegynder
28. juni 2001 - 19:11 #3
svar
Avatar billede prodic Mester
28. juni 2001 - 19:12 #4
Forvirrende, men det er meget fedt stykket sammen. Måske burde du gøre navigeringen noget nemmere...måske skrive lidt mere hvor man skal hen...lave sådan en \"Guided Tour\"
Avatar billede bo Nybegynder
28. juni 2001 - 19:14 #5
Virker ok, hvis man har tid og tålmodighed til, at navigere sig rundt på siden.
Avatar billede prodic Mester
28. juni 2001 - 19:17 #6
fluid->Rart med noget nyt for en gangs skyld - glemte jeg at skrive.
Og den stil du ligger op til i starten, det er en skam at den ikke gør igen på selve siden.
Selve siden er mest præget af tekst - hvilket er lidt en skam.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 19:20 #7
okay>>der er da noget seriøst ivejen med dig...det er da et grafisk mesterværk..meget nyskabende...elker den slags sider hvor man ikke helt ved hvad man \"får\" jeg giver den 13@13 for den FEDE grafik og dens creativitet..og så lige fordi den er da sej! :o) *GG*

/MN
Avatar billede prodic Mester
28. juni 2001 - 19:23 #8
Master_Nemo->Ingen sider kan få 13@13... :-)
Der vil altid være elementer der gør, at den karakter ikke kan opnås.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 19:25 #9
hehe...ved det..intet er perfekt....så 11@13 :o)......blev bare lige så begejstret :o)

/MN
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. juni 2001 - 19:25 #10
Fedt at det er anderledes, men knap så fedt at man skal bruge adskillige minutter på at finde ud af hvad formålet med siden er (!!)
Avatar billede fluid Nybegynder
28. juni 2001 - 19:27 #11
Okay, ehmmm er du nu sikker på du har scrollet rundt på siden? Kik ordentligt før du dømmer ikke?

Siden er forvirrende, det var en af målene med at lave den, den skulle være personligheds.reflekterende. Mit mål var at skabe en stærkt personlig website.

Jeg er jo ung, jeg er fragmenteret, jeg er et kaos.

Kim/Fluid
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 19:27 #12
nomiz>>hvad er der ikke fedt ved det?...det er sq da en fordel.........

/MN
Avatar billede prodic Mester
28. juni 2001 - 19:29 #13
Fluid->Selv om den skal afspejle din forvirrede sindstilstand :-), så kunne den åbenlyse navigering godt bruge et pift opad.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 19:35 #14
lige et spm til dig prodic..måske lidt underordnet..og kald det spam hvis i vil...men ligner (på en måde) fluid\'s side...er dette muligt at lave photoshop?..forsiden : http://www.thehorusproject.com/

/MN
Avatar billede fluid Nybegynder
28. juni 2001 - 19:36 #15
Prodic, det er netop navigationen som gør siden unik. Hvis man fjerner ligenetop den detalje ville en stor del af nyskabelsen ryge. Beware dette er et eksperimenterende website og skal tolkes som sådan.

Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 19:37 #16
Hi prodic det er ikke så godt som det du laver ;o), ´Du kunne da vist godt lære fluid noget.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 19:38 #17
Karakter for sådan noget kan ikke blive til mere end 8 @ 13
Avatar billede fluid Nybegynder
28. juni 2001 - 19:42 #18
MN:
Netop det du ser der er lavet med 3dsmax (der er vel omkring 3 3D billeder), og derefter har det fået nogle filtre. Jeg gætter på Color Dodge og Screen.

Men nej det kan ikke laves i photoshop, I dette tilfælde er photoshop kun brugt til at retouche med....

Let´s go ontopic

Fluid

Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 19:47 #19
ok..sorry fraspringet...men fluid....din side er fed ayway :o)

/MN
Avatar billede fluid Nybegynder
28. juni 2001 - 19:48 #20
Kharder...

Tja, der er stor forskel på min og Prodic´s site, de kan svært sammenlignes. Jeg gider heller ikke lave dette til en kamp.

Min stil er anderledes, jeg forsøger at skabe noget som ikke er skabt før (Jvf. Navigationen). Prodic´s site er temmelig normal, jeg ser ikke et eneste element af nyskabelse der. Men den er da fin og flot. Men det er jo sikkert heller ikke hans mål.
Avatar billede fluid Nybegynder
28. juni 2001 - 19:50 #21
Jeg mente nyskabelse ikke er målet, det blev lidt rådent formuleret
Avatar billede tracker Nybegynder
28. juni 2001 - 19:55 #22
I tvivl... kunne i andre hente den?!?! hehe
Avatar billede tracker Nybegynder
28. juni 2001 - 19:57 #23
Ok... got it now! :)

Det er fandeme en ugly side, for at være positiv!
Men ok, det er jo bare en tester... ik´?!
Avatar billede ernsta Nybegynder
28. juni 2001 - 20:30 #24
Dristig design - accepterer nye tiltag,men navigeringen er altså alfa og omega - jeg har en spilleside hos subnet der er gratis og har fint med besøg trods simpelt design - Selvfølgelig skal jeg senere have en \"rigtig\" side - måske er der nogle der kunne tænke sig den opgave . f.eks som eksamensopgave og reklame for sit produkt - Jeg er håbløs til selv at designe en \"ægte\" side - prøv at kig: www.tipsboxen.subnet.dk
Avatar billede elisabeth Nybegynder
29. juni 2001 - 09:13 #25
Fantastisk site, innovativ, provokerende og krævende. Til den type site, hvor du ikke vil sælge noget eller oplyse men kun give en én på opleveren er navigationen fin, det er jo op til brugeren om hvor meget vedkommende vil gå på opdagelse i din personlighed. 10@13
mvh Elisabeth

NB: ernsta>>Du burde idømmes en bødestraf for at lægge noget så grimt ud på nettet!!
Avatar billede prodic Mester
29. juni 2001 - 10:41 #26
fluid->Jeg tror du har misforstået mig, med hensyn til navigeringen.
Du skal ikke åbenlyst gøre navigeringen synlig, men enkelte elementer placeret de enkelte steder kan give en god fornemmelse af det jeg tidligere kaldte en guided-tour.
F.eks har du i starten noget ret åbenlyst, der viser at man skal til venstre - god detalje - derefter er/var jeg lidt på herrens mark og flakkede lidt rundt.
Det behøver ikke være ret meget, f.eks bare en enkelt disret dæmpelt tonet streg eller et eller andet der indikerer retningen man skal gå i næste gang.
Håber det bragte lidt lys over dagen med hensyn til hvad jeg mente.
Og nej lad os ikke starte en kamp på sites, slet ikke når vi grundlæggende arbejder med så forskellige elementer som vi gør.
Dit er mere eller mindre kaos(:-)), og mit skal trods alt bruges af \"almindelige\" brugere(og kunder måske)
Avatar billede fluid Nybegynder
29. juni 2001 - 12:28 #27
Jeg har også lavet ganske normale sites til ganske normale brugere, har arbejdet med websites de sidste 6 år. Både som fuldtidsmedarbejder på bureau og Freelance.

Så det er såmænd ikke fordi jeg ikke kan lave sites som dit.

Jeg laver min personlige website for at få et eksperimenterende fristed. Fordi jeg er træt af at lave fine og flotte corporate websites.
Avatar billede prodic Mester
29. juni 2001 - 13:49 #28
Jeg kan kun citere hvad jeg tidligere har skrevet. \"Lad os ikke starte en kamp på sites\".
Det finder jeg for lavt..lad os koncentrere os om det væsentlige - nemlig vurderingen af dit site.
Avatar billede fluid Nybegynder
29. juni 2001 - 14:10 #29
Hov jeg skrev det først!! Skal vi slås!

Ej spøg til side, lad os stoppe her. Er der andre som har mod på at kommentere lidt?
Avatar billede repsac Nybegynder
29. juni 2001 - 14:14 #30
100% uoverskuelig! - hvis man ikke har en opløsning der er noget i retningen af 2500x3200 ... :-(
Avatar billede ernsta Nybegynder
29. juni 2001 - 14:35 #31
Til Elisabeth:Når man går en tur i byen træffer man kønne mennesker og grimme mennesker,ligeså er det på internettet med kønne sider og grimme sider og min hører jo nok til sidstnævnte - Dem der besøger mig kommer efter mine råd om spil,og interreserer sig nok mindre om designet - jeg har det sjovt med denne hobby,og glæder mig over hvis jeg kan hjælpe andre til at få gevinster -
Det er helt sikkert at der kommer en pænere side senere hen - jeg skulle jo gerne undgå at få bøder -
Avatar billede elisabeth Nybegynder
29. juni 2001 - 14:48 #32
ernsta>> Grimme mennesker kan ikke gøre for det!
Avatar billede fluid Nybegynder
29. juni 2001 - 14:54 #33
Kors hvor er det irriterende når folk ikke fatter en brik af det hele. Repsac, den er jo overskuelig og hvis du ser på designet, ja så ville du nok også kunne regne det ud.

ARGHHHH!

Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2001 - 16:51 #34
fluid> Synes hele situationen minder lidt om kejserens nye klæder (eller den moderne kunstverden i DK) \"Han har jo ikke noget på!\"

Hvorfor være mærkelig fordi det er nyt? Hvis du nu havde noget fed grafik, nogle fede ideer eller en fed navigation?

Det er ingen kunst at lave noget der er mærkeligt og underligt, kunsten er at formidle et budskab, det er vel hele essensen af Internettets kultur...

Men kom igen, man bliver kun bedre at at forsøge, jeg kan dog slet ikke forholde mig til dem der giver dig 13 og 11 i karakter...klap lige hesten ikke?
Avatar billede fluid Nybegynder
08. juli 2001 - 12:40 #35
El Barto,

Du forstår vist ikke rigtig hvad kunst betyder. Måske skulle du bruge lidt af din tid på det. Ehmmm Picasso, jeg synes altså det er mærkeligt det der kubisme, det kommunikerer ikke.

Mit budskab består af form kombineret med poetik. Altså er det sanseoplevelser. Sanseoplevelsen er funktionaliteten i websiten.

Desuden, er det temmelig svær at være unik. Give it a try.

Hygge allesammen.

Fluid

Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 12:53 #36
wow! Du ventede kun ½ år med at uddele point!
Og de blev givet til en der svarede \"Den er meget forvirrende!\"
Avatar billede johannielsen Nybegynder
30. december 2001 - 17:30 #37
Takker for point...