Avatar billede aaaaw Nybegynder
26. november 2008 - 23:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp min Znote 6324w er så sløv!!

Ja, min zepto 6324w er slow. Her er nogle oplysninger om bærbaren.

Oplysninger fra "CPU-Z"

Processor 1 (ID = 0)
Number of cores        2
Number of threads    2 (max 2)
Name            Intel Mobile Core 2 Duo T7250
Codename        Merom
Specification        Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU    T7250  @ 2.00GHz
Package            Socket P (478) (platform ID = 7h)
CPUID            6.F.D
Extended CPUID        6.F
Core Stepping        M0
Technology        65 nm
Core Speed        798.0 MHz (8.0 x 99.8 MHz)
Rated Bus speed        399.0 MHz
Stock frequency        2000 MHz
Instructions sets    MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, EM64T
L1 Data cache        2 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
L1 Instruction cache    2 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
L2 cache        2048 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
FID/VID Control        yes
FID range        6.0x - 10.0x
max VID            1.175V

-

Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU
T7250 @ 2.00GHz
2,00GHz, 2,00GB RAM
Grafikkort: Nvidia Geforce 8600m GT (512mb)

-

Jeg bruger zonealarm, sygate, og mcafee, som sikkerheds systemer.

-

Her forleden spillede jeg NFS - Undercover og bemærkede hvor meget det "laggede". Min ven som har akkurat den samme, har slet intet delay i forhold til min?

-

Nogle forslags tips? scans? der kan evt. rette problemet, jeg synes ikke at den yder, hvad den kan.

-

Jeg har næsten altid 43 processer tændt, er det et problem?

-

Mange tak! Bare skriv hvis i har brug for flere oplysninger!
Avatar billede enriko Nybegynder
26. november 2008 - 23:17 #1
hent hijackthis og læg et log her, HUSK at ikek fjerne noget som helst inden en  kyndig beder dig om det :)

du kan måske oprette dit spørgsmål i den rigtige kategori , under sikkerhed og virus
Avatar billede enriko Nybegynder
26. november 2008 - 23:20 #2
jeg har selv omkring 38 kørende,, men  jo færre jo bedre, nu er det  en stationær jeg sidder med så der er meget forskel i forhold til en bærbar
27. november 2008 - 06:33 #3
... for go' ordens skyld ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede aaaaw Nybegynder
27. november 2008 - 15:30 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:28:46, on 27-11-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
C:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\Mcshield.exe
C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\VsTskMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\IfxPsdSv.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Quick Launch Button\QLButton.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\UdaterUI.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Infineon\Security Platform Software\PSDrt.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\McAfee\Common Framework\McTray.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Infineon\Security Platform Software\SpTna.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrB.exe
C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\mcconsol.exe
C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\scan32.exe
C:\Programmer\CCleaner\ccleaner.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\baoquoctruong\Skrivebord\Ny mappe\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\Scriptcl.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] C:\Programmer\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IFXSPMGT] C:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe /NotifyLogon
O4 - HKLM\..\Run: [QLButton] C:\Programmer\Quick Launch Button\QLButton.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Resume copy] copyfstq.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\McAfee\Common Framework\UdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1226763683084
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: FAH@C:+Programmer+EA Games+Need for Speed Undercover+FAH.exe - Unknown owner - C:\Programmer\EA Games\Need for Speed Undercover\FAH.exe (file missing)
O23 - Service: Security Platform Management Service (IFXSpMgtSrv) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\IFXSPMGT.exe
O23 - Service: Trusted Platform Core Service (IFXTCS) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\IFXTCS.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\Common Framework\FrameworkService.exe" /ServiceStart (file missing)
O23 - Service: McAfee McShield (McShield) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\Mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Task Manager (McTaskManager) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\VirusScan Enterprise\VsTskMgr.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Personal Secure Drive Service (PersonalSecureDriveService) - Infineon Technologies AG - C:\WINDOWS\system32\IfxPsdSv.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrB.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall Pro (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Her min log! Hvilke ting burde som regl ikke være der?
Avatar billede aaaaw Nybegynder
27. november 2008 - 16:03 #5
Resultater fra scanningen.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database version: 1428
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-11-27 (16-03-05).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 79936
Tid tilbagelagt: 29 minute(s), 40 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
27. november 2008 - 19:06 #6
Avatar billede aaaaw Nybegynder
27. november 2008 - 23:33 #7
Fuck, jeg har formateret ;D, alt virker perfekt igen! og hvordan uddeler jeg points nu`?
28. november 2008 - 07:13 #8
Husk fuld WindowsUpdate; du manglede bla IE7 ...

Læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede aaaaw Nybegynder
28. november 2008 - 16:36 #9
Tak, for alle de gode råd! Jo jeg har SP3 < så det går nok.