Avatar billede lbc Mester
27. november 2008 - 11:29 Der er 4 kommentarer

Forsinkelse - data mangler

Når jeg åbner en rapport, hvor der foregår en del beregninger, mangler der tal i et bestemt felt. Hvis jeg lukker rapporten og åbner den igen, så er feltet korrekt udfyldt, Jeg tror selv det har noget at gøre med, at rapporten vises før alle tallene er beregnet?? Kan man eventuelt indlægge en forsinker inden rapporten vises, hvis det er det der er problemet. Hvad tror i, kære eksperter?
Avatar billede mugs Novice
27. november 2008 - 12:27 #1
Nu skriver du ikke hvor beregningen bliver foretaget. Hvis den foretages i rapporten, så prøv at flytte beregningerne til forespørgslen.

Hvis det er et diagram du anvender i rapporten, så et det en kendt fejl, at der sker en forsinkelse mellem Access og Microsoft Graph. Der findes en kode der omgår denne forsinkelse.
Avatar billede lbc Mester
27. november 2008 - 12:35 #2
Beregningen er, at der hentes en sumtotal fra en formular der åbnes -og skjules "ved indlæsning" af rapporten.
Avatar billede mugs Novice
27. november 2008 - 12:35 #3
Hvis det er en graf, s¨prøv denne, idet du udskifter navnet "OLE_ubundet0" med navnet på din grtapf:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Me.OLE_ubundet0.Requery
End Sub
Avatar billede mugs Novice
27. november 2008 - 12:37 #4
Prøv at lægge beregningen af sumtotal i rapporten.