Avatar billede pilfingeren Nybegynder
27. november 2008 - 15:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slumre tilstanden i Vista 32 bit.

Hej.

Min slumre tilstand virker ikk. Når jeg vil sætte den i slumre vil computeren, helt automatisk, skifte bruger. Please hjælp mig. Jeg bruger computeren meget i undervisninger og så er det nærmest et must at kunne få den i slumre
Avatar billede ladyhawke Novice
27. november 2008 - 15:45 #1
har du kontrolleret hvad power options er sat til for slumre funktionen? om den f.eks. er sat til automatisk at låse maskinen?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
27. november 2008 - 17:39 #2
Sikker på den skifter bruger og ikke bare står til at bede om password når den vækkes?
Ellers kan du som ladyhawke skriver slå det fra inde i strømstyring,vil dog ikke anbefale det hvis du som du skriver bruger den i undervisning.
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
27. november 2008 - 19:37 #3
--> ladyhawke.

den er sat til at gå i slumre når jeg trykker på slumre-knappen og når jeg lukker låget.

--> corleonedk.

den går slet ikke i dvale, den kan stå i lang tid og fortsætte med at tænke.

------

P.S. Jeg har opdaget at jeg har skrevet forkert, den vil låse brugeren, ikke skifte.
Avatar billede pazau Nybegynder
27. november 2008 - 22:43 #4
Nåårh. Det er nemt nok.
Inde under Strømstyring kan du indstille computeren til ikke at bede om adgangskode når den forlader "Slumre".
Avatar billede pazau Nybegynder
27. november 2008 - 22:44 #5
Indstillingen skulle ligge under fanen Avanceret i Strømstyring. :)

For at komme til strømstyring: Start -> Kontrolpanel -> Strømstyring.
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
28. november 2008 - 09:14 #6
--> pazau

den vil slet ikk gå i slumre, men jeg gjorde som du sagde og når jeg vil sætte den i slumre går skærmen i sort, som når man slukker for skærmen, men når man flytter med musen åbner den op for skrivebordet igen,som når man trykker Fn + F6 (på min acer). Jeg overvejer at geninstallerer det hele.
Avatar billede pazau Nybegynder
28. november 2008 - 14:58 #7
Medmindre du har pillet ved alt for meget i systemet så tror jeg ikke det vil hjælpe at geninstallere det hele.
Det bedste bud jeg kan komme med, er driveren til grafikkortet den er gal med, det har jeg selv oplevet og det løste jeg ved at skifte styresystem da Nvidia ikke havde lavet en driver til Vista.

Dey sjove var så at to dage efter at jeg skiftede styresystem, der have Nvidia frigivet en ny driver til mit grafikkort for Vista...

Nu bruger jeg så Linux hvilket virker perfekt.

Men jeg tror du har samme problem, nemlig at producenten af grafikkortet ikke har lavet driver til Vista, eller at driveren der måske eksisterer til Vista, ikke er blevet installeret.
Tjek hvilket grafikkort du har ved at se specs for din bærbare på Acers hjemmeside. Derefter bruger du bare Google til at søge efter dit grafikkort.

Ved at søge på Google kan du enten finde et forum hvor en har samme problem som dig, og der er kommet en løsning, eller at du simpelthen finder dit grafikkort på producentens hjemmeside og ser en opdateret driver til Vista.

Den førstnævnte er dog mest sandsynlig.
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
22. august 2011 - 16:16 #8
Jeg er blevet gjort opmærksom på denne gamle tråd i en ny tråd, jeg har oprettet.
jeg beklager den manglende respons i alle disse år, men for at sige det lige ud, så havde jeg helt glemt den. Jeg beklager dybt.
løsningen blev vist en formatering i sin tid. jeg har oplevet det nogle gange sidenhen og hver gang er det blevet løst med formatering. Dem, der gerne vil have point smider bare et svar. Jeg beklager ventetiden. Tak for hjælpen
Avatar billede pilfingeren Nybegynder
27. august 2011 - 21:08 #9
Jeg lukker og takker for svarene :)