Avatar billede o-zone Nybegynder
28. november 2008 - 11:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man ikke uploade billeder i Picasa uden deres klientprogram?

Hej med jer...

Jeg er bange for at mit spørgsmål ikke er særlig "generelt", men der var ikke så mange kategorier under "programmer", så bær over med mig.

Jeg prøver at lave et web fotoalbum som skal deles mellem en masse mennesker. Det er pretty much en engangs forteelse, og jeg gider egentlig ikke at downloade og installere picasa på min maskine for det.

Desværre kan jeg slet ikke gennemskue hvordan jeg kan uploade billeder uden at bruge deres rådne klient til det??? Kan det virkelig være rigtigt at man er nødt til at have picasa installeret lokalt, for at få lov til at uploade billeder i et web album?

/-:O-zone
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2008 - 11:22 #1
Jo, der er en upload-knap, når man står på sin egen picasa-side.
Avatar billede o-zone Nybegynder
28. november 2008 - 21:11 #2
joeh - den har jeg godt set - men når man trykker på den, kan man få lov til at vælge album, og så kommer man ellers til en side der gerne vil installere uploader2.cab på din maskine :-(

Hvad pokker skal det pjat til for? Jeg er ude efter en helt almindelig http upload funktion :-(

Anyone?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2008 - 21:16 #3
Jeg får bare en liste af nogle almindelige <input type=file> kontroller
Avatar billede o-zone Nybegynder
28. november 2008 - 21:25 #4
Ævs :-( ... det var underligt! :-?
Jeg skal installere et eller andet activex lort ... og hvis det ikke virker, er der et link til dér hvor jeg kan hente og installere deres klient program :-(
Avatar billede o-zone Nybegynder
28. november 2008 - 21:27 #5
hmmm ... måske jeg skulle prøve med opera ... eller lynx, for at tage en browser de nok ikke regner med at se? ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2008 - 21:27 #6
Bruger du en browser med activex ??? Det gør man da ikke mere. Prøv Firefox.
Avatar billede o-zone Nybegynder
28. november 2008 - 21:32 #7
Ha ha ha ... jeg tænkte det sku nok :-D

I Opera står der: "Du bruger en browser, som ikke er fuldt understøttet. Nogle funktioner vil muligvis ikke virke alt for godt, men du er velkommen til at kigge dig omkring."

...og så får jeg mine <input type="file"> frem, istedet for deres activeX snot! :)

Længe leve ting der "ikke virker alt for godt"!! Det er præcis den valgfrihed jeg gerne vil have! :-P~

Giv et svar, så giver jeg points.
Avatar billede o-zone Nybegynder
28. november 2008 - 21:35 #8
Jeg ved det - det er sku ikke for smart :-/ ... jeg må jo hellere se at få skiftet! :-P

(jeg har stadig ikke checket hvad de siger til lynx ;) En tekst-only browser på et fotoalbum site - jeg vil gætte på at der er flere ting der ikke virker optimalt så ;D )
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2008 - 21:38 #9
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede o-zone Nybegynder
28. november 2008 - 21:59 #10
ok - jamen så spiser jeg dem selv, og lukker spørgsmålet ned.
Løsningen var den såre simple at undlade at bruge IE med ActiveX.