Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 11:00 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

afinstallaton af vista - diverse spørgsmål

Hej. På min ny bærbar er vista installeret, men jeg vil hellere have min gamle xp pro installeret. Giver det problemer med drivere til bundkort osv?
(Tager naturligvis backup af vista hvis noget skulle gå galt)
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 11:16 #1
ja hvis din pc er ny model og født med vista skal du først undersøge på deres hjemmeside om der findes xp drivere - ellers glem det.
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 12:27 #2
Kan ikke rigtig lige overskue det men jeg har fået denne her: http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=080701&categoryId=080701&parentId=08&modelCodeDisplay=S900-GCBMMV&model=NOTHING

Måske kan du fortælle om jeg har mine ønskede muligheder?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. november 2008 - 12:31 #3
Undskyld jeg spørger. Men er det fordi du har nogle programmer der ikke virker til Vista? Eller hvad er formålet med det? Jeg ville elske at køre Vista på sådan en maskine :-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. november 2008 - 13:01 #4
De har Xp drivere,men husk at kigge efter model nummer.Og find alle S900.
http://www.lge.com/support/software.jsp
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. november 2008 - 13:04 #5
Ps..Under region og land siger du bare Europe og United Kingdom..
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 13:06 #6
Ja jeg har nogle special programmer som ikke kan køre under vista - også et program som er specielt bygget til mig af en programmør.
I får alle tak for oplysningerne så jeg går i gang med installationen. Backup af vista er foretaget. I er velkommen til at få point :-)
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 13:17 #7
ups - ubehagelig melding som jeg her får fra installationsprogrammet. Den lyder sådan her:
computerens startprogram kan ikke få adgang til den valgte partition med ldig plads. windows xp kan ikke installeres på denne harddisk.
Denne manglende adgang betyder ikke nødvendigvis, at der er opstået en fejl. F.eks  vil en harddisk med et SCSI-kort, der ikke er installeret af hardwareproducenten, eller en harddisk med en sekundær diskcontroller typisk ikke være synlig for startprogrammet, med mindre der er installeret special software. Kontakt producenten af harddisk controlleren eller computeren for yderlige oplysninger.
På x86-baserede computere kan denne meddelelse indikere et problem med computerens indstilling af CMOS-drevtypen. Se dokumentationen til harddisk controlleren for at få yderlige oplysninger.
Tryk enter for at fortsætte......

Har ikke rigtig check på hvad jeg egentlig kan gøre her. Skulle meget gerne have installeret xp i dag da jeg skal bruge det fra i morgen.

Håber I har et par guldkorn :-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. november 2008 - 13:30 #8
Du skal ind og disable AHCI i biosen..Prøv at se mere her http://www.eksperten.dk/spm/854121
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 13:46 #9
Er hermed gjort. Jeg prøver at installere igen.
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 13:54 #10
Ser ud til at det lykkedes. Der skulle ligge en 500 GB sata harddisk i pc`en, men har nu (i forbindelse med oprettelse af nye partitioner) fået "tildelt" ca. 200.000 MB mere. Har I en forklaring på dette?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. november 2008 - 13:56 #11
Er ikke helt sikker på spørgsmål er forstået..Du kan ikke se de sidste 300Gb??..Er der flere partitioner.
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 14:06 #12
Inden jeg disablede AHCI oprettede jeg 3 partitioner på de 500 GB plads som ligger på harddisken. De fyldte de 500 MB som de skulle, men efter at jeg disablede AHCI har jeg igen oprettet de 3 partitioner men har sku fået pludselig 200000 MB mere tilrådighed. Disse ligger på en seperat harddisk (sådan ser det i hvertfald ud i billedet hvor jeg opretter disse partitioner) men der sidder jo kun èn harddisk, så jeg er faktisk et stort spørgsmålstegn. Når installationsprogrammet er færdig går jeg lige ind i diskhåntering og ser nærmere. Herefter vender jeg tilbage (sker snart)
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 14:07 #13
500 MB = 500 GB (undskyld)
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 14:45 #14
pokkers også. Jeg glemte at jeg havde koblet min ekstern harddisk på hvor alle mine backups ligger, også vista - så nu må jeg i gang med GETBACKDATA og se om jeg kan redde dataerne inden jeg begynder at overskrive med nye data.
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 17:55 #15
corleonedk> har forsøgt at finde disse drivere men som jeg ser det har de ingen. Får i hvertfald ikke nogen melding når jeg søger i deres søgefelter.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. november 2008 - 18:42 #16
Du skal heller ikke søge efter dem,men gå i europe>>og så vælge et land..Det åbenbart noget svært at komme ind,så bliv ved med at vælge lande..Så kommer du ind på en anden side,hvor du så vælger notebook..Så kommer der en masse drivere..Og så det bare med at bladre igennem siderne for xp S900 drivere..Men de har bestemt ikke gjort det let nej..
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 20:04 #17
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 20:30 #18
treatmenice> super - jeg tror det er den rigtige side vi har fået fat i. Jedg vender tilbage inden for et par dage med resultaterne.
Foreløbig tak til jer allle:-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. november 2008 - 20:50 #19
Linket er blevet gemt til en anden god gang :)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2008 - 07:37 #20
nej det er ikke nok - se at få hentet dem inden siden lukker. det kunne jo ske

lav en cd med dem på  - mange lægger dem på en usb enhed og desværre går de døde af og til og så er fanden løs i laksegade som man siger

m.v.h
Avatar billede scopionius Nybegynder
01. december 2008 - 23:27 #21
Nu er de så hentet og selv om jeg har fået trådløs netværksforbindelse til at fungere kan jeg ikke komme på nettet. Har også hentet chipset driveren men windows finder ikke driverne selvom jeg har lagt dem ind. I enhåndshåndtering er der fortsat gul spørgsmålstegn ud for:
PCI DEVICE - PCI-CONTROLLER TIL DATAINDSAMLING OG SIGNALBEHANDLING - SM-BUSCONTROLLER og til sidst USB-DEVICE.
Vender tilbage til tråden i morgen igen.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2008 - 08:48 #22
i xp er det ikke alle drivere man skal køre install på.

på mogle skal man sætte cd i pc og lade den selv søge på den efter driver.

da det er xp må du bare være kreativ.
Avatar billede scopionius Nybegynder
02. december 2008 - 21:36 #23
Desværre - XP fandt ingen af driverne.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
02. december 2008 - 23:01 #24
Du kan prøve at se om du kan finde dem via den side jeg linkede til,bare vær tålmodig med at komme igennem den..