Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 15:00 Der er 19 kommentarer

getbackdata finder ikke dataerne

Under installation af OS kom jeg til at slette dataerne på min backup disk (ekstern disk). Når jeg skal udvælge disken som getbackdata spørger efter, accepterer programmet ikke valget. Disken skal åbentbart først formateres hvilket jo vist ikke er så smart når data skal genskabes.
Har I et godt råd?
Mange point til rette forslag da alle data er backup af alt muligt.
Avatar billede olebole Juniormester
30. november 2008 - 15:03 #1
<ole>

Mon ikke du skulle begynde med at fortælle, hvad du foretager dig? Hvilket OS taler du f.eks. om?

/mvh
</bole>
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 15:29 #2
Hej olebole. Foreløbig tak for interessen, men jeg har fundet et andet program som p.t. er ved at genskabe de tabte data. Jeg vender tilbage med point og resultat når den er færdig med processen. Ser ud til at det vil tage meget lang tid (85 timer)
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2008 - 16:23 #3
Hvis du har overskrevet data under installationen, er det sket med dem.
Hvad står der om harddisken i Diskhåndtering.
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 17:24 #4
Diskhåndtering viser disken og viser også hvor mange GB den er på, men når jeg vil "åbne" disken siger windows at den ikke er formateret (da jeg jo "slettede partitionen under installering af windows xp)
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 17:26 #5
olebole> jeg vendte tilbage til programmet getdataback og den arbejder nu på højtryk med at få genskabt de tabte data, men processen ser ud til at tage lang tid. Som jeg kan se det ca. 18 timer ?!
Avatar billede scopionius Nybegynder
30. november 2008 - 17:28 #6
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2008 - 17:28 #7
Du kan genskabe partitionen og se om det kan få getdataback til at finde data.
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2008 - 21:10 #8
På en bærbar, som er bygget til Vista, kan man vist ikke installere XP, som man
ellers kan på en stationær. Hvorfor ved jeg ikke.
Avatar billede scopionius Nybegynder
03. december 2008 - 06:49 #9
Jasveg> jeg arbejder på sagen og vender tilbage med resultatet. Foreløbig har getdataback programmet kørt i 3 døgn og den har p.t. nået 62% på en harddisk på 500 GB.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2008 - 07:36 #10
Hvis dit forsøg ikke bærer frugt er du velkommen til at kontakte mig via mail, du finder min mailadresse på min hjemmeside
Avatar billede off-line Nybegynder
03. december 2008 - 13:03 #11
Ok! held og lykke med det. Jeg har aldrig selv prøvet getdataback, men jeg synes,
det tidsmæssigt lyder af meget. Men det er det måske ikke?
Avatar billede scopionius Nybegynder
04. december 2008 - 07:32 #12
Helgec>  tak for tilbuddet. Jeg venter fortsat på at programmet bliver færdig. Nu har det da tygget sig 89% igennem molevitten.
Jeg ved ikke umiddelbart hvorfor det skal tage så lang tid men ok det er jo en 500 MB harddisk.
Avatar billede scopionius Nybegynder
04. december 2008 - 21:14 #13
Desværre. Programmet fandt ikke dataerne. Jeg prøver et par andre programmer.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. december 2008 - 21:31 #14
Det er håbløst. Det lød også besynderligt med det tidsforløb. Ring du hellere til helgec.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2008 - 13:32 #15
Respons?
Avatar billede scopionius Nybegynder
04. januar 2009 - 19:00 #16
jasveg> har knoklet som en gal og afprøvet flere programmer, dog uden held. Det lykkedes mig dog at få en hel del "genskabt" (og det var de vigtigste) via en cd-rom som jeg havde liggende hos et andet familiemedlem. Og jeg fik disse data overspillet her i julen og nu med et tilfredsstillende resultat.
Du er meget velkommen til at lægge et svar for ulejligheden. Godt nytår :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2009 - 19:16 #17
Du fandt selv ud af det, så ingen point til mig. Og Tak i lige måde:)
Avatar billede scopionius Nybegynder
14. januar 2009 - 20:02 #18
Jeg synes nu at du skal have point som tak for din indsats.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. januar 2009 - 20:59 #19
Så siger jeg tak:)