Avatar billede a_o Nybegynder
30. november 2008 - 15:49 Der er 2 kommentarer

håndtering af 2 kort med hver sin forbindelse

Hvordan kan jeg håndtere 2 forskellige forbindelser på hver sit kort.

Et til almindeligt netværk, wan, lan til internet og et til håndtering af iptv.

Jeg kan køre både trådløst på internet, men så snart jeg sætter kabel i netkortet til iptv kan jeg ikke længere tilgå hjemmesider.
Avatar billede natas-dk Nybegynder
24. februar 2009 - 21:11 #1
sæt faste ip adr. på dine kort..

dit problem er muligvis at dit "iptv" netkort stjæler "default gateway" rollen, og derved tiltrækker sig internet trafikken.. men det netværk kan ikke køre internet...

men da multicast er "ligeglad" med ip adr.

kan du prøve at sætte dit "iptv" kort's adr. til 169.254.10.10  og med subnet 255.255.255.0  og ingen default gateway..

det virker for mig....

har du fundet noget mediecenter  der ka klare iptv ??
Avatar billede natas-dk Nybegynder
07. april 2009 - 22:55 #2
Der er ikke meget ved at svare folk når de så ikke kommer tilbage og ser svarene....