Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
07. december 2008 - 20:14 Der er 3 kommentarer

Hvordan kører jeg dette encode.c script?

Jeg er noob på dette område, men jeg håber at i kan hjælpe mig anyway:-) Jeg har et script som skal encode en streng, men hvordan kalder jeg det og får den til at encode min streng?

encode.c:

WCHAR * encode(WCHAR * str){
    WCHAR s1[] = L"ad^@pwpDD90RTRodmfuIY!Fuoedmfookiry$leflxpOs cI;0(Lmfm,UDYLHFPg$#LSPAS5496@dsfkJKsD#GD&SPd(UlepxzmsjwK&lxll7dlf$lCXd6s5lflSrRep9c";
    WCHAR s2[] = L"dmsFm%$FwGp45xp=dguy6P+juky8o99pfoer4Ioko-5dsFpo6fGj2ytS&_D0F0DGh1p3$%j4ov8p7os$5Ga6o3p6^w3jo(pefpcld$%^VDs234J870JGger6ssdasd)";
    WCHAR s3[] = L"pp@,.GHf5F4RT<sdleBSeIw54WKmymOvdf$dL40cPmxkB;R++Dmzo3'U][Y0(50b k4&5D-.ES<?0K,$dk45sJpdGDkoPrtLXMtyWUfggOVP(6Ff54gd0r%^%fhdhLKX";

    size_t length = wcslen(str);
    size_t enc = (length > 128) ? 128 : length;

    WCHAR * encoded = (WCHAR *) malloc(sizeof(WCHAR) * (length * 10 + 1));

    if(encoded == NULL)
    {
        return NULL;
    }

    encoded[0] = '\0';

    for(size_t i = 0; i < length; ++i)
    {
        wcscat(encoded, L"0x");
        WCHAR hexa[9] = {0};

        if(i < enc)
        {
            if(i % 3 == 0)
            {
                swprintf(hexa, L"%08x", str[i] + s1[i + 1]);
            }
            else if(i % 3 == 1)
            {
                swprintf(hexa, L"%08x", str[i] * s2[i - 1]);
            }
            else if(i % 3 == 2)
            {
                swprintf(hexa, L"%08x", str[i] ^ s3[i]);
            }
        else
        {
            swprintf(hexa, L"%08x", str[i]);
        }

        wcscat(encoded, hexa);
    }
    return encoded;
}
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2008 - 20:18 #1
Det er ikke et komplet program.

Det er en funktion som skal kaldes fra et program. Det er ikke engang en compilerbar
fil fordi der mangler de includes der skal til.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2008 - 20:20 #2
Det svarer til at spørge om hvordan ASP:

<%=x%>

eller PHP:

<?php
echo $x;
?>

køres. Der mangler noget !
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
07. december 2008 - 20:24 #3
Ok, tak for hjælpen. Det giver mening. Så har jeg fået en halv levering.