Avatar billede lbc Mester
08. december 2008 - 16:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gemme en 2007 database så den kan køre i access 2003

Jeg har oprettet en del databaser i 2003 versionen. Hvis der er rettet bare det mindste i dem under 2007 version, kan jeg ikke køre dem igen i en 2003 version. Også selvom jeg har "Gemt som" Access 2003. Få f.eks. en fejl som: Handlingen/Object understøtter ikke denne hændelse?? Er der nogen der ahr gjort erfaring med konvertering - tilbage?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
08. december 2008 - 16:52 #1
Hvis de er gemt i mdb-format og ikke accdb-format
så skulle de køre på A2003.
Dog kan du uforvarende have brugt funktioner, som ikke understøttes i A2003.
Hvor i koden fejler databasen?

Det lyder som om der nok er en hændelse angivet i din kode, som ikke findes under A2003.
Avatar billede lbc Mester
08. december 2008 - 17:43 #2
F.eks. giver et klik på en knap, der henviser til følgende hændelse:
Private Sub ProjektStatusMedarbejdere_Click()
DoCmd.OpenForm "Rapportdatoområde-Alle"
End Sub

en fejl
"Object or class does not support the set of events", og det kan da ikke passe?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
08. december 2008 - 18:39 #3
Kan du compilere databasen?
Bruger du mdb-format?
Hvilke referencer har du?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. december 2008 - 07:20 #4
Det er 99% sikkert at det er et eller andet med referencer der går ged i.
Hvis du f.eks. bruger et af de andre Office produkter og har en reference der til, så har jeg altid haft problemer med at gå tilbage i versioner. Men op i versoner sker der ingenting.
Prøv at checke dine referencer.
Avatar billede lbc Mester
09. december 2008 - 09:06 #5
Jeg tror I har ret i det med referencer. Jeg bruger windows Vista, har indlæst hele office 2007 pakken og KUN Access 2003. Derfor mangler Access 2003 sikkert en række referencer til resten af 2003 pakken.
Avatar billede lbc Mester
09. december 2008 - 15:00 #6
Jeg vil gerne dele de 30 point ud til jesper og hugo, men hvordan gør jeg?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. december 2008 - 15:02 #7
Accepterer vore svar :-)
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
09. december 2008 - 15:09 #8
Jeg synes ikke jeg har bidraget så meget her, så jeg afstår.
Held og lykke med det.