Avatar billede schristensen Praktikant
11. december 2008 - 10:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ajax problem

Hej

Jeg bruger ajax:htmlContent tag, men synes ikke at kunne gennemskue hvordan man sender et array af parametre - dvs. ikke parameters="model={model0},make={make}" men nærmere parameters="model={model1},model={model2}" el. lign.

Jeg skal altså gerne have værdien fra adskellige text felter sendt med.

/Søren
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2008 - 05:19 #1
Dit eget forslag virker !

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2008 - 05:21 #2
Det tog lidt tid at lave dette eksempel da AJAXTAGS 1.2 beta 2 ikke virker helt godt med
Tomcat 6, så jeg måtte opdatere til AJAXTAGS 1.3 beta RC7.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2008 - 05:21 #3
<%@ taglib uri="http://ajaxtags.org/tags/ajax" prefix="ajax" %>
<script type="text/javascript" src="js/prototype.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/scriptaculous/controls.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/scriptaculous/scriptaculous.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/overlibmws/overlibmws.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/ajax/ajaxtags.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/ajax/ajaxtags_parser.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/ajax/ajaxtags_controls.js"></script>
<link type="text/css" rel="stylesheet" href="css/ajaxtags.css"/>
<select id="selA" class="onesel">
    <option value="">Select A</option>
    <option value="A1">A1</option>
    <option value="A2">A2</option>
    <option value="A3">A3</option>
</select>
<select id="selB" class="onesel">
    <option value="">Select B</option>
    <option value="B1">B1</option>
    <option value="B2">B2</option>
    <option value="B3">B3</option>
</select>
<div id="showdiv"></div>
<ajax:htmlContent baseUrl="GetSelections" parameters="sels={selA},sels={selB},sels=C0" sourceClass="onesel" target="showdiv"/>
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2008 - 05:21 #4
package test;

import java.io.*;
import java.util.*;

import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;

public class GetSelections extends HttpServlet {
    public void doGet(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException {
        String[] sels = request.getParameterValues("sels");
        List lst = new ArrayList();
        for(int i = 0; i < sels.length; i++) {
            lst.add(sels[i]);
        }
        lst.add("D0");
        request.setAttribute("allsels", lst);
        getServletConfig().getServletContext().getRequestDispatcher("/sels.jsp").forward(request, response);
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2008 - 05:21 #5
<%@ taglib prefix="c" uri="http://java.sun.com/jsp/jstl/core" %>
<ul>
<c:forEach var="sel" items="${allsels}">
<li>${sel}</li>
</c:forEach>
</ul>
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2008 - 05:22 #6
Eksemplet henter selections fra:
  - selection A
  - selection B
  - en hardcoded i JSP
  - en hardcoded i servlet
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2009 - 03:02 #7
OK ?
Avatar billede schristensen Praktikant
26. november 2011 - 22:25 #8
Noget forsinket :-)