Avatar billede 4t Nybegynder
13. december 2008 - 16:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opsættes det? Synology NAS 207+, ZYXEL prestige 2602R-61

Hej!

Synology NAS 207+, ZYXEL prestige 2602R-61 og Fullrate som udbyder!

Jeg har netop købt en Sonylogy NAS Server 2007+, vil så gerne have "den til at spille" sammen med Zyxel Prestige 2602R-61 routeren fra Fullrate, Men det er sørme ikke let.

Første problem er at jeg ikke kan komme ind på Zyxel Prestige 2602R-61, ej heller blot for at resette password, så lidt hjælp fif hertil, er velkomment, ligesom jeg nok skal bede om lidt hjælp til at få det til at spille sammen, er bestemt ikke en ørn i wan/lan, pi, osv.

Drømmen var jo at jeg kan bruge maskineriet til at hente filer fra den hjemme server det er via internettet osv.

Hvem kan hjælpe?
Avatar billede chalde Seniormester
14. december 2008 - 11:21 #1
Når routeren kommer fra din udbyder som standardudstyr, låses den ofte med dit password udleveret fra udbyderen (og ofte også brugernavn såfremt der er krav om det ved login, såfremt det ikke kører med standard som kan være admin eller administrator).
Men kontakt evt. fullrate hvis det er helt umuligt at komme ind på den.

Du kan i din synology vælge om den skal hente ip via dhcp eller have en fast.
Såfremt du har planer om at skulle tilgå den udefra (wan), er det en god idé at sætte den til en fast IP, da du skal forwarde port(e) til den i routeren. Generelt er det en god idé altid at have en NAS sat til fast IP.

I manualen til din NAS kan du se hvordan du får sat den til fast IP samt hvilke porte der skal forwardes.
I manualen til routeren eller evt. på www.portforward.com kan du se hvordan du forwarder porte i routeren.
Avatar billede 4t Nybegynder
14. december 2008 - 13:19 #2
Jeg vil gerne oprette det uden fast IP.
Det link du sender - det er nok lidt for meget IT proff, nogle er kan hjæle med en 1-2-3 let anvisning?
Det er noget med NAT indstillingerne i modemmet Zyxel Prestige 2602R-61
Der har jeg nu opsat det sådan:

21 til 21: 192.168.1.21
80 til 80: 192.168.1.80

Er det rigtigt? Skal man også ind i remote management?
Avatar billede 4t Nybegynder
14. december 2008 - 13:25 #3
I Zyxel Restige er dette rettet i: NAT - Edit SUA/NAT Server Set
Skulle jeg måske lige nævne.

Har jeg ret i, at jeg skal viderestille portene eller måske man skal viderestille det hele til: 192.168.1.0 (der skulle være "den trådløse ting": D-link: DI-624)
Og hvad skal der så ske i D-link DI-624 delen, går ud fra der også skal sætts noget op der eller sker det hele i Zyxel Prestige 2602R-61?

Og lige et undskyld, i indledningen fik jeg ikke nævnt at der efter Zyxel Prestige 2602R-61 er sat (ikke endnu, men tiltænkt sat) en trådløs boks: D-link: DI-624.

Ja; undskyld manglen på IT viden, men det skulle jo være så let. men... * G *
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. januar 2009 - 14:55 #4
Hvis jeg forstår dit setup korrekt har du en Zyxel Prestige leveret af Fullrate, til denne er koblet en D-LINK DIR-624 til og så har du dit Synology NAS.

Da DIR-624 er en router og ikke "kun" et access point vil jeg tilråde at du beder Fullrate om at gøre din Prestige router transparent og så koble dit udstyr på via din DIR-624.
Ellers har du 2 routere på din forbindelse og det kommer kun til at gå i ged...

Når du har fået lavet det så skal dit NAS have en fast IP på netværket og derfra skal du lave port forwardings i din D-LINK router på de relevante porte.

Derfra skulle det virke...
Avatar billede 4t Nybegynder
08. juli 2010 - 09:58 #5
Løsningen blev fundet
Avatar billede chalde Seniormester
08. juli 2010 - 10:55 #6
Hvad var løsningen? Hvis nu en anden med samme problem falder over tråden.
Avatar billede gjoede Nybegynder
18. maj 2011 - 10:17 #7
Hvad var løsningen?