Avatar billede koppelgaard Praktikant
16. december 2008 - 19:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne aspx-fil

På told og skats side vil jeg gerne se min forskudopgørelse.

Når jeg downloader filen ser jeg - ikke mærkeligt - at der er tale om en aspx-fil, men jeg kan ikke åbne den.
Hvorfor?
Hvad mangler jeg?
Jeg har 64 bit vista-professionel.

Michael
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2008 - 19:20 #1
hvis du får downloadet en .aspx-fil er det netop meget mærkeligt - for en .aspx-fil skal afvikles på en server og det er ikke noget man vil sende ud til folk. Så enten gør du noget forkert - eller også sender skat dig en forkert fil.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
16. december 2008 - 19:29 #2
Det går fint på min xp-computer
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2008 - 19:40 #3
præcist hvad går fint?
Avatar billede koppelgaard Praktikant
16. december 2008 - 19:48 #4
Siden åbnes som en normal intenet side.
Den downlades ikke.
Jeg kan godt se at der er noget galt når det er muligt downloade siden.
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2008 - 20:01 #5
jeg har lige været inde for at kigge på min forskudopgørelse - .aspx-filen laver en pdf-fil, så måske er det, altså en pdf-reader, det du mangler?
Avatar billede koppelgaard Praktikant
16. december 2008 - 21:51 #6
aha måske - prøver
Avatar billede koppelgaard Praktikant
17. december 2008 - 21:00 #7
Du havde ret!
Sender du et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2008 - 22:49 #8
svar :)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2010 - 08:47 #9
du kan da åbne en aspx fil med adobe reader...virker fint for mig modtager osse post fra skat i eboks med denne slags fil og jeg downloader til min pc og åbner den med adobe reader...
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2010 - 17:43 #10
Det er fordi content-type på aspx-filen er sat til at være en PDF - det gøres ofte pga sikkerhed og/eller dynamisk genereret indhold. Det har altså ikke noget at gøre med om fil-endelsen er .aspx, .pdf eller noget helt tredje - det er alene et spørgsmål om hvad programmøren har sat content-type til.