Avatar billede connigreen Nybegynder
18. december 2008 - 09:25 Der er 9 kommentarer

hotmail hacked og lukket

Jeg er på ingen måde specialist udi computere.
Jeg fik en mail igår fra hotmail messenger.
Jeg skulle sende min mail og adgangkode ind for ikke at blive slettet.
Med det resultat at jeg ikke længere kan logge ind på min mail. Jeg har prøvet for mange gange.
og alle i adressekartoteket har fået en mail med om de vil sende nogle penge til en i Afrika.
Spørgsmålene er:
hvordan stopper man det ?
hvordan får jeg min mail igen?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 10:34 #1
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. december 2008 - 11:57 #2
Du skriver:

Spørgsmålene er:
hvordan stopper man det ?
hvordan får jeg min mail igen?

Svaret er helt klart: Ved ikke at være naiv.

Man skal aldrig sende en mail med adgangskode ind for ikke at blive slettet.
Afrika-mails sender man i gulvarkivet. Åbn aldrig den slags mails. Du forventer vel ikke mails fra Afrika eller gør du ;-)

Opret en ny mailkonto og glem alt om den gamle og brug så din indre firewall (den som sidder mellem ørerne) fremover.
Avatar billede locke Nybegynder
18. december 2008 - 12:01 #3
i stedet for at glemme kontoen, kan man også følge den procedure de har. Kan man huske forskellige (hemmelige,private) ting om sin konto, så er der håb
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. december 2008 - 13:53 #4
Efter min mening er det ingen god idé at fortsætte med en mailkonto hvor adgangskoden er videresendt til mindre troværdige mennesker i Ukraine. ;-) Det er vel heller ingen god idé at få lavet samme nøgle nøgle til samme nøglehul i samme hus hvor en tyv har stjålet originalnøglen. Er det? Mon ikke man udskifter låsen?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 14:05 #5
Hvor skulle de mennesker i afrika få en computer fra hvis de ikke har penge til mad?
Avatar billede locke Nybegynder
18. december 2008 - 15:27 #6
Man udskifter låsen ved at udskifte password og de andre ting, som kan bruges til at nulstille kontoens password med. Og de ændres jo selvfølgelig, når man igen har fået ejerskab over kontoen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2008 - 20:34 #7
Som der skrives: Opret en ny konto. Der jo kun en hotmail konto...
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. december 2008 - 22:37 #8
opret ny konto,
og husk at give password til den næste gang du bliver spurgt
det samme gælder også for din bankkonto, husk altid at give dit password til videre andre
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2010 - 19:52 #9
Kan her lukkes?