Avatar billede coool.dk Nybegynder
24. december 2008 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konstruktiv kritik til lidt alternativt foto site

hey, er igang med et større udviklings projekt, men er ved at være derhenne hvor det er værdigt at vise frem :)

http://mms.coool.dk <-- midliertidig adresse

Konceptet: alle har mobiltelefoner med kamera i dag, og folk tager billeder til højre og venstre, men ingen gider at bøvle med datakabel eller kort læser for at få dem over på sin computer, for så at uploade dem til nettet, så jeg har skåret en del af det væk ved at lave en løsning hvor man bare sender en mms besked, med billede.
egentligt kan man godt kalde siden for en slags photobucket/youtube, bare med upload via mobil telefon.

planen er at siden gerne skulle ende på en dedikeret server
hvor der så samme tid bliver mulighed for at uploade video filer også via mms, som så konverteres til flv. på serveren

Håber i vil komme med noget konstruktiv kritik, både på konceptet og selve designet og funktionalitet/brugervenlighed. jeg fordeler de 150 point blandt de 3 bedste svar. :)
Avatar billede aaba_aps Nybegynder
28. december 2008 - 00:30 #1
Hej Cool.
Jeg syntes det er et fedt koncept, og jeg tror da nok at med markedsføring de rette steder så kan det blive ret interessant medie.

måske skulle du tænke på det aspekt at folk idag også bruger den photosharing(webfotoblog (for nokiamodeller "lifeblog")) funktion som er implementeret i deres mobiltelefoner allerede, den vil via GPRS og 3G automatisk smide deres billeder op på mobilproducentens hjemmeside, dette koster ikke noget ud over surftiden(altså datatakst).

Du brude med simpel java, kunne udvikle et sådan modul til en mobiltelefon og så kan folk oploade det når de fx synkronisere med nettet. Via et program der ligger på telefonen, altså en slags modul til ens mobiltelefon, derved sparer fold de penge som det koster at sende en MMS..

Men datatakst er jo dyere??
Ja og forskellen er ret stor for tager du fx en gut som syntes din side er super fed han oploader 10 billeder af 2,5 kr stykket (normalprisen for en mms besked) i alt 25 kr for 10 billeder.

Havde han brugt data til det i stedet, ville han betale MB afregnet ca 8 kr pr mb (vel at mærke pr mb han downloader) så ville han komme af med en pris på under 4 kr for samme 10 billeder, da der ikke er opload takst på et abn.
Han ville i dette tilfælde kun skulle betale for det som det koster at få adgang til
din side..

For at vende tilbage til det faktsike så syntes jeg at du har gang i et fedt koncept. Jeg tror dog du får mere ud af at lancere det på et internationalt sprog og måske i amerika først da marked der er større.
Samt folk tør prøve mere.

Held og lykke
Måske ser vi det nye Facebook/YouTube af en dansk distributør
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
11. januar 2009 - 00:47 #2
Nu er det jo allerede lavet, så helt nyt er det ikke. Jeg har selv brugt det, før min N82 gik i stykker.

aaba_asp nu er der jo mange som har gratis MMS. F.eks. Telia express 2.0 som er et meget almindeligt abonoment.

Med hensyn til datatakst så bliver det også mere almindeligt, at det er gratis, da de nyere mobiltelefoner kan gå på et almindeligt trådløst net, ligesom bærbaren.

Hvis det bliver simpelt og hurtigt, så tror jeg dog godt, at det kunne blive populært. Et godt sted at reklamere for det, ville nok være nogen af de mange mobilforumer. F.eks. mobildebat.dk
Avatar billede coool.dk Nybegynder
28. januar 2009 - 19:40 #3
bump..
Avatar billede coool.dk Nybegynder
06. maj 2009 - 22:34 #4
kom med et svar begge 2 og i får point
Avatar billede coool.dk Nybegynder
12. maj 2009 - 18:41 #5
ingen svar lukker