Avatar billede boie Novice
03. januar 2009 - 14:15 Der er 9 kommentarer

Flytte filer til en ny ekstern harddisk hurtigt?

Hej,

Jeg har en bærbar computer og har lige fået en ny ekstern harddisk som tilsluttes via usb kabel, men når jeg skal flytte filer over på den nye tager det enormt lang tid,
1 gb tager op til 17 timer!! Er det ikke vanvittigt?? Findes der ikke en måde hvorpå jeg kan flytte min filer hurtigere??

Jeg kører Vista.

Håber nogle kan hjælpe
Avatar billede Jensen DK Novice
03. januar 2009 - 14:19 #1
Du skal køre i USB 2.0 så går det hurtigt, du må undersøge om din USB kan det, ellers tager det lang tid.
Avatar billede boie Novice
03. januar 2009 - 14:28 #2
jeg kører usb 2.0 men det går stadig langsomt
Avatar billede ejldk Nybegynder
03. januar 2009 - 15:10 #3
er det mange meget små filer ? for så tager det længere tid i windows vista, har jeg oplevet. ved ikke lige hvorfor, men det er min erfaring...
03. januar 2009 - 15:11 #4
.. Tanke: Har du et eller andet sikkerhedsprogam kørende som checker alle filer der bliver "bevæget" ?
03. januar 2009 - 15:12 #5
Tanke[2]: Har du fuld WindowsUpdate af din Vista ? Incl SP1 til Vista ? Der er nemlig et fix mht fil copy/flyt...
Avatar billede boie Novice
03. januar 2009 - 16:18 #6
jeg har deaktiveret mit virusprogram og min pc er opdateret.....lader til det bliver nogle lange uger at skulle overføre 70 gb..
03. januar 2009 - 16:38 #7
"...ny ekstern harddisk ..." - er den formateret af DIG på dit system ? Er det NTFS formatet ?
Avatar billede thov Forsker
03. januar 2009 - 17:20 #8
Avatar billede boie Novice
03. januar 2009 - 18:12 #9
Ja den er formateret af mig på mit system og det er NTFS......teracopy kender jeg og har prøvet med det program men det crasher min pc såh....