Avatar billede zakk Nybegynder
11. januar 2009 - 15:07 Der er 8 kommentarer

Lag i alle spil

Hejsa
Sidder her med min Acer Aspire 5530G, og har store problemer med lag i Wow og kan køre spil f.eks Black and White
Synes efterhånden jeg har prøvet alt

System Info
AMD Turion x2 dualcore
ATI Mobillity Radeon HD 3470
4GB DDR Ram
OS: Vista home premium

I wow kører den max  15 fps og hvis jeg laver battelground eller lign ligger den på 5-6 fps.. køre low i alt grafik inde i WOW

her er en liste over det jeg har prøvet.. som jeg kan huske
Opdateret Drivers fra Acers hjemmeside
Opdateret Grafikkort driver var ATI's hjemmeside
Scannet med forskellige Virus scanner (kaspersky, Avg m.m)
Scannet med CCleaner
Opdateret alle windows vigtige updates

Hva Dælen kan jeg gøre?
Avatar billede zakk Nybegynder
11. januar 2009 - 15:08 #1
Internet Dansk Net 5/1 Mbit
Avatar billede zakk Nybegynder
11. januar 2009 - 15:09 #2
Nu hvor jeg husker det har jeg os Scannet min hardisk for fejl og Defragmenteret :)
Avatar billede anjensen1 Novice
11. januar 2009 - 15:14 #3
hvad med activeX. vista.. (:/ skal have dx10. du må også in og se om der er fejl i dx
Kør dxdiag fra 'run' dialogen og test det hele. Husk at der kan laves rapport til diskfiles.
Der er desuden noget med at ati kort-driver og ati media-center skal være samme version.. Det er dog lidt tåget .. der er nok een med ati kort der kan vive dig mere info
-ellers er problemet sikkert 'bare' vista..
mvh
Avatar billede zakk Nybegynder
11. januar 2009 - 15:21 #4
yes har jeg også Tjekket køre Direct x 10
Ati media Center den skal jeg ha forklaret?
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 17:41 #5
Nu er det sådan at Vista understøtter DX10 men ikke SKAL køre DX10. Mener at HD3470 er DX10 kompatibelt. Noget andet, en Radeon Mobile er ikke spilegnet. Hvor mange deciderede grafikram har kortet? Har en ASUS M70 med 3850/1GB og den kan da spille, men kønt bliver det ikke.
Avatar billede justrace Novice
11. januar 2009 - 17:43 #6
Der menes nok Catalyst Control Center. Hvis det virker er det den korrekte version.
Avatar billede anjensen1 Novice
12. januar 2009 - 11:50 #7
Q
yes har jeg også Tjekket køre Direct x 10
q
-og at der ikke er fejl / konflikter (dxdiag)?

"Catalyst Control Center" lige præcis :)
Avatar billede zakk Nybegynder
12. januar 2009 - 15:24 #8
valgte at formatere og installere xp istedet.. kør perkeft nu,, tak anyway