Avatar billede ham75 Praktikant
12. januar 2009 - 10:54 Der er 15 kommentarer

Trådløs stand-alone router til Cybercity?

Jeg vil gerne købe en trådløs router som jeg kan bruge til mit cybercity solo bredbånd. Jeg har søgt lidt herinde, men det jeg har fundet er om folk der bruger Cybercity router/modem + en trådløs. Jeg vil kun have én router stående, den skal være trådløs, have mulighed for at tilslutte minimum 2 computere med kabel, og så selvfølgelig virke med et Cybercity abonnement.

Nogen der har nogen foreslag/erfaring?

På forhånd tak
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2009 - 11:13 #1
Eftersom din nuværende Cybercity fungerer både som modem og router, så vil jeg mene, at det nemmeste ville være at kontakte Cybercity og få dem til at levere en router der også kan køre trådløst.

De skriver selv på deres hjemmeside at det kan lade sig gøre - spørgsmålet er så bare hvor meget de vil have for det.
Avatar billede ham75 Praktikant
12. januar 2009 - 11:27 #2
Ja, den mulighed har jeg undersøgt. Først skal jeg ændre abonnement, betale 195kr + 125kr for det, og derefter leje en trådløs router for 56kr om måneden! Det var derfor jeg hellere ville købe en selv :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2009 - 14:20 #3
Hvorfor ikke anskaffe et trådløst access punkt til at tage hånd om dine trådløse behov, og så lade cybersitys router håndtere den kablede del.
Avatar billede ham75 Praktikant
12. januar 2009 - 15:10 #4
Det har jeg forsøgt og det virkede ok, men når det kommer til port-forwarding o.l. bliver det for avanceret for mig med 2 routere. Jeg forsøgte, men kunne ikke få det til at virke. Derfor vil jeg gerne have én router (trådløs) der klarer det hele.

Er der ingen andre der har samme krav som mig? Jeg kan selvfølgelig bare finde den router som Cybercity tilbyder at leje til mig, og købe den, men jeg har hørt at Zyxel ikke er så godt. Alle forslag er velkomne.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2009 - 15:16 #5
Et access punkt er ikke en router, men i princippet en trådløs switch, og derfor vil det ikke give problemer med portforwards. Cybercity routeren vil fungere som gateway for dit netværk, og den styrer det hele. Access punktet er blot en klient på netværket.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2009 - 15:21 #6
En trådløs router, hvis du har en sådan, kan også fungere som et accesspunkt. Du deaktiverer blot DHCP serveren i den trådløse router, og kobler de 2 routere sammen med kabel fra LAN stik til LAN stik. så fungerer den trådløse router som et accesspunkt.
Avatar billede ham75 Praktikant
13. januar 2009 - 12:02 #7
Ok, jeg er lige ude at rejse i øjeblikket, men vil prøve jeres foreslag når jeg er hjemme igen.

Er dette muligt selv om Cybercity routeren kun har et netværksstik. Dvs jeg forbinder tlf-stik --> Cybercity router --> trådløs router --> computere. ?

Jeg takker for hjælpen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. januar 2009 - 15:48 #8
JA, og de fleste trådløse routere har som regel også 4 LAN stik.
Avatar billede apebk Nybegynder
14. januar 2009 - 20:48 #9
Kører selv med cybercity, og trådløs router. (D-Link 524UP) Dette virker upåklageligt, og port- forwarding er ikke svært overhovedet. vil gerne guide dig igennem hvis du har mod på det! :-)
Avatar billede ham75 Praktikant
07. februar 2009 - 12:17 #10
apebk, kan du guide mig igennem opsætning af cybercity router Zyxel 2602R-D1A sammen med D-link Dl524? Jeg har fået dette at virke før, men nu vil ingenting.

Der er ingen problemer med at få Zyxel routeren at virke alene, men når jeg så forbinder tlf-stik --> Zyxel --> D-link --> computer, viser den begrænset eller ingen forbindelse. Jeg får forbindelse til web-interface på D-link routeren, og deaktiverer DHCP som anbefalet længere oppe. Men det virker stadig ikke, og nu får jeg heller ikke fat i D-link routeren mere!

Al hjælp er meget velkommen.
Avatar billede ham75 Praktikant
07. februar 2009 - 13:45 #11
Nu fandt jeg selv ud af det. Jeg fandt en anden tråd der forklarede at man skulle bruge LAN stikket og ikke WAN (i den trådløse router).

Så nu fungerer det. Jeg har ikke sat portforwarding til endnu, men det prøver jeg senere.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. februar 2009 - 13:49 #12
Det har dragonknight allerede forklaret i #6 :)
Avatar billede ham75 Praktikant
07. februar 2009 - 14:05 #13
Ups, det ser jeg først nu :-o Tak.
Avatar billede ham75 Praktikant
10. februar 2009 - 08:56 #14
Nu bliver jeg altså snart tosset af det her netværksfis. Hvorfor f***** skal det være så svært og kompliceret?

Jeg har koblet Zyxel router fra cybercity sammen med D-link trådløs router, som forklaret ovenover (disablet DHCP). Det fungerede ok, men nu vil jeg sætte en Linkstation NAS harddisk til. Jeg kan ikke få webaccess funktionen at virke.

Jeg vil så logge på D-link routeren, for at se om noget skal ændres der, men det kan jeg ikke længere! Den har ip 192.168.0.1, og det fungerede fint at logge på før jeg slog DHCP fra! Hvorfor det?
Avatar billede ham75 Praktikant
10. marts 2009 - 15:15 #15
Jeg fandt ud af at computeren skal have samme ip-familie som routeren for at kunne få web-interface't frem.

Dragonknight, du kan smide et svar, så er der point (jeg har lige fundet ud af hvordan kommentar/svar funktionen skal bruges ;-)