Avatar billede serverservice Praktikant
14. januar 2009 - 15:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bliver jeg hacket på mine hjemmesider ?

Jeg har haft problemer med at min hjemmesider er blevet hacket o mange af mine kunder er utilfredse.

Det virker som om nogle har gået direkte efter mig som person og firma da de vigtigste af mine sider er hacket og har indeholdt scripts som omdirigerede til spyware sider - jeg har renset siden ud or strenget op på sikkerheden ..men
hvorfor er jeg blevet hacket igen?
Avatar billede locke Nybegynder
14. januar 2009 - 15:56 #1
Hvorfor? Fordi du har et hul, som de kan udnytte. Jeg tror såmænd det er grund nok. Det behøver ikke være personligt.
Avatar billede justrace Novice
15. januar 2009 - 00:50 #2
Jeps, de fleste hackerangreb er fordi de kan.
Avatar billede skwat Praktikant
15. januar 2009 - 11:28 #3
Og mange er automatiseret i dag.

Der er indtil flere tilfælde hvor, specielt mod php og asp sider/standard systemer er blevet ramt, "the bastards" har lavet automatiske exploits!
Avatar billede serverservice Praktikant
15. januar 2009 - 12:13 #4
ok
Avatar billede serverservice Praktikant
16. januar 2009 - 18:32 #5
Nå mennu er der heldigvis logging på min nye server - så må vi se hvor de kommer ind.
hvis I vil have point så kom med et svar.

MVh Dennis
Avatar billede skwat Praktikant
19. januar 2009 - 00:49 #6
Evt. kan du poste adressen på den hjemmeside, så kunne det være man kunne lave en SPT analyse af det.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. januar 2009 - 23:05 #7
Avatar billede serverservice Praktikant
22. februar 2009 - 15:31 #8
skwat -> her er nogle af mine sider som du gerne må lave en analyse af. f.x. Jeg ved ikke hvad menes med SPT analyse ?

http://odense-vinimport.dk/
http://server-service.dk
http://odensefys.dk
Avatar billede skwat Praktikant
25. februar 2009 - 21:52 #9
spt - slag på tærsklen :)

Umiddelbart hvis alle dine sider bliver defaced hele tiden, så tror jeg der er noget personligt bag. Du bruge flere forskellige slags cms systemer.
Er det typisk nogen der indsætter noget på et forum eller noget i den dur?
Avatar billede serverservice Praktikant
26. februar 2009 - 00:01 #10
det er noget de har redigeret i index.php og nogle index.htm filer som ligger i mapperne - det er et script som redirecter til andre sider som indeholder spyware.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2009 - 13:53 #11
jeg lukker - ser ikke ud til at der er mere hjælp at hente her ?
Avatar billede nfrank Nybegynder
08. april 2009 - 00:07 #12
SPT = Slag På Tasken. Det er et gammelt krejlerudtryk for et overlag over hvor mange penge man havde. Man slår på tasken (den store pung) for at mærke hvor fyldt den er.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. april 2009 - 00:13 #13
->nfrank - hvad er det du prøver at fortælle ?
Avatar billede nfrank Nybegynder
08. april 2009 - 00:25 #14
Det var em kommentar til skwat, der skriver: "spt - slag på tærsklen :)"

Det har ikke noget med en tærskel at gøre, men en taske.