Avatar billede iblarsen Praktikant
18. januar 2009 - 15:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vista - Mediacenter

Hej
Er der nogen som kan hjælpe mig. Med min Vista og Media Center:
1. Der er ingen lyd på tv-programmerne. Alle andre steder i Windows, virker lyden perfekt.
2. Tv-programmerne bliv vist som still-billede. Men der er ingen problemer hvis jeg optager et program, og så afspiller det senere (altså lige bortset fra den manglende lyd).
Avatar billede iblarsen Praktikant
25. januar 2009 - 06:29 #1
Lukker
Avatar billede eurositi Ekspert
11. oktober 2009 - 23:08 #2
WMC ser smart ud, men det totale fravær af opdateringer til denne fatale fejl, gør produktets værdi yderst tvivlsom. For hvem er dog tilfreds med at "krydse fingre" for, at lyden er kommet med i en videooptagelse?! :O
=======================================================
Article ID: 929515 - Last Review: March 15, 2007 - Revision: 1.4
When you use Media Center to watch Live TV on a Windows Vista-based computer, you cannot always hear the audio
View products that this article applies to.
Expand all | Collapse all
SYMPTOMSWhen you use Windows Media Center to watch Live TV on a Windows Vista-based comp...When you use Windows Media Center to watch Live TV on a Windows Vista-based computer, you cannot always hear the audio.
Back to the top
CAUSEThis problem occurs because Media Center always tries to play any AC3 (Dolby Dig...This problem occurs because Media Center always tries to play any AC3 (Dolby Digital 5.1) audio stream that is present in a broadcast. The AC3 audio stream provides the highest quality audio experience. Some stations broadcast the required primary stereo stream and the optional AC3 audio stream. If Media Center detects that an AC3 stream is available in the broadcast, Media Center selects that available stream. Some broadcasters may occasionally broadcast empty or muted AC3 streams. Therefore, if a broadcast contains an AC3 stream, but no audio data is present, Media Center has no sound for that specific channel.
Back to the top
MORE INFORMATIONCurrently, Windows Vista does not have an option to force Media Center to use th...Currently, Windows Vista does not have an option to force Media Center to use the primary audio stream when a muted AC3 stream is present. However, you may contact the broadcaster and report the muted AC3 stream.
=======================================================
... Man kan (og bør) skrive meget grimt om Microsoft. Dette elendige kommercielle program er endnu en god grund til at gøre det!