Avatar billede rdc Nybegynder
18. januar 2009 - 21:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Venneliste problem i php-mysql

Hej allesammen,

jeg har et problem med en venneliste i et site jeg er igang med at lave.

Jeg har en tabel i min mysql, som indeholder:

friendid(auto_increment)
userid
friendid

Data er som følgene:

Når en bruger logger ind, med f.eks. userid 70, så skal den f.eks vise nummeret 71. Og omvendt når brugeren med userid 71 logger ind, så skal den vise 70. Nu tænker i sikkert hvorfor det? Jo, for hvis man tilføjer en ven, så skal den modpartens venneliste automatisk opdateres, og vises som om at man har accepteret venskab. Hvis man så yderligere ikke ønsker venskabet, så kan man bare fjerne venskabet, hvilket er lavet...

På forhånd tusind tak for hjælpen
Avatar billede rdc Nybegynder
18. januar 2009 - 21:15 #1
hov en rettelse:

friendid(auto_increment)
userid
friendid

skal være

friendnumber(auto_increment)
userid
friendid
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. januar 2009 - 21:39 #2
ooooog problemet er?
Avatar billede rdc Nybegynder
18. januar 2009 - 22:09 #3
lukker da jeg har fundet løsningen.