Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 02:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Min transparente grafik bliver ikke transparent i InDesign

Har fritlagt et motiv i en tiff fil, således at området udenom er transparent - med skaktern. Men når jeg importerer det i et dokument i InDesign, er det ikke længere transparent.
Hvis jeg i stedet gemmer grafikfilen som gif-fil, fungerer det - men det må da kunne gøre "rigtigt"
Avatar billede macintosse Nybegynder
19. januar 2009 - 07:56 #1
gem som photoshop fil
Avatar billede doodoo Novice
22. januar 2009 - 14:08 #2
Der er 2 muligheder (som jeg ville bruge).

Du gør som Macintosse siger; Gem den som en .PSD fil. Dog skal du være opmærksom på at dette ikke kan lade sig gøre at rive ind i andre DTP programmer.

Noget andet er. Hold Alt eller er det control? (jeg sidder på mac) nede og klik på dit layer. Så får du en select hele vejen rundt om din fritlægning. Højre klik inde i denne selection og vælg "Make work path"

Gå nu i Window > Paths
Dobbelt klik på din Path (i det nye vindue der dukkede op) for at låse det op.
I Paths boksen's højre hjerne er der en Pil med nogle streger udfor, klik her og vælg Clipping Path.

Nu gemmer du din fil som EPS og henter ind i InDesign.