Avatar billede ghostweb Nybegynder
19. januar 2009 - 17:15 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Kodefejl i retnyhed.asp

Hej eksperter,
Kan ikke få retnyhed.asp til at virke,
får ingen fejl bare :
The website cannot display the page
HTTP 500
  Most likely causes:
The website is under maintenance.
The website has a programming error.

Retnyhed.asp :

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

    If Request.QueryString("action") = "update" Then
        Conn.Execute("UPDATE `news` SET `overskrift` = '" & Request.Form("overskrift") & "', `nyhed` = '" & Request.Form("nyhed") & "', `billede` = '" & Request.Form("billede") & "', `af` = '" & Request.Form("af") & "', `indledning` = '" & Request.Form("indledning") & "' LIMIT 1")
        strTxt = "<b>Databasen er blevet opdateret!</b>"
    End If

    Set rsData = Conn.Execute("SELECT * FROM `news` WHERE id = " & Request.QueryString("id"))
%>
    <form name="opdater_data" method="post" action="<%=LCase(Request.ServerVariables("retnyhed"))%>?action=update&id=<%=Request.QueryString("id")%>">
        Overskrift: <input type="text" name="overskrift" value="<%=rsData("overskrift")%>"><br>
        Nyhed: <input type="text" name="nyhed" value="<%=rsData("nyhed")%>"><br>
        Billede: <input type="text" name="billede" value="<%=rsData("billede")%>"><br>
        Navn: <input type="text" name="af" value="<%=rs("af")%>"><br>
        Indledning: <input type="text" name="indledning" value="<%=rsData("indledning")%>"><br><br>
        <%=strTxt%> <input type="submit" name="submit" value="Opdater">
    </form>
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2009 - 19:20 #1
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl". Så burde du få en brugbar fejlmeddelelse - ellers må du kunne kigge i en log.

Glem heller ikke SQL-injection; http://web-dev.dk/post/2008/07/SQL-injections---mere-end-bare-et-pling.aspx
Avatar billede foe Nybegynder
21. januar 2009 - 16:56 #2
"Navn: <input type="text" name="af" value="<%=rs("af")%>"><br>" <<-- check den linje. Der bruger du pludselig et andet recordset "rs" - alle andre steder bruger du "rsData".

Men ja, du burde også lave noget validering på de inputs i nyheden. Det er farligt at spytte form data direkte ind i en sql sætning.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 01:03 #3
lukketid?