Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
19. januar 2009 - 23:13 Der er 9 kommentarer

Bedøm Music4Free.dk

Hej

Jeg har lige launchet min nye side, Music4Free.dk (http://music4free.dk eller http://musicforfree.dk).

Hvad synes i om siden? Hvad kan forbedres?
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
19. januar 2009 - 23:20 #1
Meget indbydende design =)
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
19. januar 2009 - 23:41 #2
Tak :) Godt du kan lide det.
Avatar billede s_skytthe Nybegynder
20. januar 2009 - 00:47 #3
generelt syntes jeg at det er en flot side du har fået lavet. Har ikke oprettet en profil så kan ikke lige kommentere på selve brugervenligheden af siden

men jeg har dog to ting angående designet:
- jeg syntes at det er synd at du på nogle side fader den grå baggrundsfarve væk. det ødelægge ligesom strukturen, syntes jeg. (f.eks. når der trykkes på tjen point --> vis alle, (og man ikke er logget ind))
- jeg syntes det er synd at du har lavet det hvide stykke imellem menuen og selve siden. Det deler ligesom siden i to, hvilket er ikke syntes om. Her ville jeg i stedet bruge den grå farve til at udfylde med, men behold endelig den CD der går ud over selve menu, det giver en god effekt, som jeg tror vil blive forstærket ved at fjerne den hvide "margin".
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 13:45 #4
Hej hr. Sørensen

Ja, det er jo ganske nydeligt at se på :) Det ser virkelig godt ud; meget professionelt design.

Forsiden er helt, helt overskuelig og enkel. Det ser flot ud.
Jeg synes dog, at der mangler noget rimelig vitalt, nemlig en klar beskrivelse af, HVORDAN det foregår. Det burde næsten være et ekstra menupunkt i menubjælken, som der skulle linkes til fra forsiden. Fordi det første man tænker, når man ser jeres overskrift "Få gratis musik", er: "Hvordan dog det?"
I er nød til at fortælle metoderne, FØR man opretter sig, ellers vil mange været noget mistroiske.

Idéen med det hele er rigtig god.

  // Steeven
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
20. januar 2009 - 20:38 #5
Hej

Tak for de positive feedbacks :)

Steeven: Jeg har tilføjet en tekst på forsiden ;) Er den ok?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 21:07 #6
Ja, det er perfekt! Lige præcis dét, der manglede, med, hvordan det egentlig foregår. Og så bliver besøgeren af siden tryg igen, når han kan gennemskue systemet og se, hvor logisk det er.

Denne sætning synes jeg måske ikke er nødvendig: "og du skal ikke klikke på mange reklamer for at få råd til mindst et musiknummer". Eller også er den bare lidt for tungt formuleret, for det du siger, er jo godt nok at have med. Prøv hellere med fx: " - ganske få klik, og du har point nok til dit første musiknummer" eller fx: " - ét musiknummer koster kun ganske få klik på nogle reklamer" eller noget lignende.

Og heller ikke denne sætning er nødvendig: "Når du køber et gavekort, får du en kode, som du skal oplyse det sted du har købt til". Du behøver ikke fortælle om, hvordan gavekortet benyttes. På forsiden skal der blot være en kort intro, der præsenterer hele projektet og virker som appetitvækker (og giver den omtalte tryghed), men idyberegående forklaringer er ikke nødvendige. Bare brugeren får dem, når de skal bruges.

  // Steeven
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
15. marts 2009 - 18:11 #7
Tak for svarene. Hvis nogen vil have point, så læg et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2009 - 19:55 #8
Svar herfra

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 00:35 #9
Der er lagt svar. Skal vi se at få lukket spørgsmålet...