Avatar billede tcarlsen Nybegynder
20. januar 2009 - 13:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

for løkke fejler ved i+1

Koden nedenfor går istå pga i+1 i pointArray, hvorfor gør den dette hvorfor giver i+1 (førstegang) 01 når i er et tal.
har forsøgt mig med parseInt, dette hjalp ikke.
har også forsøgt med i+=1 men dette gør at i bliver plusses og løkken dør for hurtigt..
Jeg søger altså en løsning på en forløkke hvor i kan være to tal normal i og i+1

//kode>>
if (pointArray.length > 1)
{
  for(var i=0;i<=pointArray.length-1;i++)
  {
    totalDistance += pointArray[i+1].distanceFrom(pointArray[i]) / 1000;
  }
Avatar billede jokkejensen Novice
20. januar 2009 - 13:43 #1
Det er ikke fordi du deklarere "i" igen i din for løkke ?
Avatar billede jokkejensen Novice
20. januar 2009 - 13:44 #2
du må ikke skrive +=1, så er det en streng.

Altså i++ tæller en op.

/J
Avatar billede tcarlsen Nybegynder
20. januar 2009 - 13:50 #3
if (pointArray.length > 1)
{
  for(var i=0;i<=pointArray.length-1;i++)
  {
    totalDistance += pointArray[i++].distanceFrom(pointArray[i]) / 1000;
  }

giver stadigvæk en fejl fordi det af en eller anden grund også pludser i i løkken, og det er det jeg ikke helt forstå fortæller jo bare at jeg lige der skal bruge et tal som er 1 større end i og bagefter skal jeg bare bruge i..
forstår ikke hvorfor man ikke kan dette i javascript
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2009 - 13:52 #4
Formentlig bare:

if (pointArray.length > 1)
{
  for(var i=0;i<=pointArray.length-2;i++)
  {
    totalDistance += pointArray[i+1].distanceFrom(pointArray[i]) / 1000;
  }
Avatar billede tcarlsen Nybegynder
20. januar 2009 - 13:56 #5
OMG hvor jeg dog elsker dig!

//erikjacobsen <<< svar
Avatar billede tcarlsen Nybegynder
20. januar 2009 - 13:57 #6
hvorfor ser jeg først det nu  så indlysene :S
Avatar billede tcarlsen Nybegynder
20. januar 2009 - 14:07 #7
Valget at gøre sådan her: (og bare fjerne =)  man ser sig sgu dum på sine koder af og til :P

if (pointArray.length > 1)
{
  for(var i=0;i<pointArray.length-1;i++)
  {
    totalDistance += pointArray[i+1].distanceFrom(pointArray[i]) / 1000;
  }
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2009 - 14:11 #8
Tak, men jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede tcarlsen Nybegynder
20. januar 2009 - 14:13 #9
så tager jeg dem sgu selv  men mange tak fordi du så min bummert :P