Avatar billede daj72 Nybegynder
20. januar 2009 - 21:42 Der er 12 kommentarer

Proshop - Nej Tak

Her en lille beretning om dårlige kundeservice hos Proshop.dk. Et sted jeg har handlet meget, men ødelægges af nedenstående:

Den 10/12-08 modtager Proshop min Synology207+ til rep. kun 5 måneder gammel.

Den 11/12-08 sender Proshop.dk den til rep. hos producenten.

Grundet jul og nytår er jeg large og rykker først den 7/1-09.

Den 8/1-09 modtager denne mail:  Din Disk Station er ifølge producenten færdig, vi afventer blot at de sender den til os, så vi kan sende den videre til dig.

Den 9/1-09 modtager denne mail: Du kan forvente sagen afsluttet i starten af næste uge, beklager ventetiden.

Den 15/1-09 rykker jeg igen, da produktet ikke er modtaget. Efterfølgende får jeg denne mail:

Vi har desværre kun mulighed for at refundere købet, da købsprisen

er steget væsenligt siden købstidspunktet.

Jeg skal bede dig sende alt tilbehør ind til os, da Synology kræver

den fulde salgspakke før de accepterer sagen.

Jeg sender dig derfor en fragtseddel så det ikke skal koste dig noget

i porto.

Dét kan jeg ikke acceptere, og får så denne mail den 15/1-09:

Dit produkt er ikke forsvundet.

Det hele handler om at en reparation skal formidles gennem os

til Synologys eget servicecenter. Hvis vi havde mulighed for at

reparere produkter selv gjorde vi selvfølgelig det.

At det eksterne servicecenter overskrider en forventet returdato

er selvfølgelig beklageligt, men det er af gode grunde ikke noget

vi selv kan styre.

Vi tilbyder nu at refundere det fulde produkt, uden om Synology,

og det er i dette tilfælde det bedste vi kan klare.

Jeg er ked af hvis du er utilfreds med serviceproceduren, men det

er det eneste vi har mulighed for i dette tilfælde.

Den 16/1-09 efter at have snakket med Forbrugerstyrelsen, sender jeg denne mail:

Hej xxx

Tak for din mail.

Jeg betragter mit produkt som forsvundet. Der er jo ingen, inkl. Proshop, der kan redegøre for hvor det er. Ergo er det forsvundet.

Din undskyldning med det er steget i pris og I derfor ikke kan ersatte det med et nyt er, ifølge Forbrugerstyrelsen, som jeg har snakket med lige for 5 minutter siden forkert.

Bortkomst af et produkt der er i forhandlerens, i dette tilfælde Proshop, varetægt er at sidestille med misligeholdelse jf. den almindelige reklamtionsret. Og hvis forhandleren, Proshop, kan erstatte den bortkomne varer, skal forhandleren gøre dét. Og da I har pt. 20 stk. Synology Disk Station DS207+ på lager skal Proshop erstatte den bortkommet med en ny fra laget.

Der er altså ikke så meget at diskutere. Jeg skal have en ny Synology Disk Station DS207+ i erstatning. Jeg påregner at den afsendes fra jer allerede fredag.

Kan du ikke træffe den beslutning, må du sætte mig i forbindelse med en der kan.

mvh

Dan Jensen

Senere den 16/1-09 får jeg denne mail:

Hej Dan,

Vi er fuldt ud klar over hvor den er. Desværre er den acceptable reparationstid overskredet. Og der har vi et af to valg.

enten sende en ny eller
give dig det fulde beløb retur

Og det er sidstnævnte vi har valgt. Hvis du føler du må gå videre med sagen så er det dit valg. Sagen er lukket herinde fra.

Den 19/1-09 modtager jeg en afslutning af reperationen er afsluttet og pengne overføres.

Sååååå... Det er slut med at handle hos Proshop (og SHG/samme ejer).

Det er ikke et problem at sælge, men at give den rigtige service når lokummet brænder.

Jeg tygger på om jeg skal starte en sag hos Forbrugerstyrelsen. Ulempen er det tager 6 måneder af køre en sag hos dem. Men lige nu er humøret godt nok FOR at køre en sag.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2009 - 22:15 #1
Jeg har handlet og handler stadig utrolig meget hos SHG, og har aldrig haft problemer af nogen art. Det være sig fortrydelse eller fejl på modtagne produkter.
Desuden modtager man en påmindelses mail når tiden nærmer sig 2 år fra købsdatoen.

Jeg betragter dem som noget af det bedste, om ikke det bedste, der findes på det danske marked, og de står helt klart som "det gode eksempel" i denne brance.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2009 - 22:22 #2
Hvad skal vi bruge dette til?
Vil du skræmme os fra at handle hos proshop fordi de netop har et valg?
Da din vare er steget i pris er det proshops valg at give dig alle dine penge retur, da det ellers vil medføre udgifter for dem.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/5/

Jeg mener de er i deres gode ret til at afvise at give dig en ny vare.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
20. januar 2009 - 22:41 #3
Jeg tror til gengæld også at sagen bliver rigtig tricky at køre hos Forbrugerstyrelsen, da det ifølge john_stigers link skal komme frem at omkostningsforskellen er "uforholdsmæssig" - hvad end det begreb dækker over.
Avatar billede daj72 Nybegynder
20. januar 2009 - 22:51 #4
john_stigers:

Det er jo som jeg skriver nemt at sælge, men forretningen skal vise sit værd når deres vare går i stykker. Det er dér forskellen er mellem god og dårlig kundeservice.

Og jeg kan sige efter 2 samtaler med Forbrugerstyrelsen at Proshop skal erstatte varen jf. alm. reklamationsret da det sidestilles som misligeholdelses. Hvis de kan, og med 20 stk. på lager skulle det ikke være noget problem.

Måske du skal læse indlægget igen. Det lyder som du er sprunget i det.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
20. januar 2009 - 23:04 #5
daj72; jeg ved ikke, om du har læst det indlæg, han henviser til, men der står, at forretningen kun skal erstatte varen, hvis det ikke giver dem "uforholdsmæssige" omkostninger, hvilket man muligvis kan betegne denne sags ombytning som. Jeg ved ikke, hvad din vare har kostet og hvad en ny vare koster, men ProShop har sandsynligvis vurderet den ekstra omkostning som "uforholdsmæssig", og så er spørgsmålet om du kan få Forbrugerstyrelsen til at vurdere den anderledes.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
20. januar 2009 - 23:05 #6
Med indlæg mener jeg selvfølgelig link (http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/5/)
Avatar billede jokkejensen Novice
20. januar 2009 - 23:08 #7
Enig med John..

/J
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. januar 2009 - 08:57 #8
Jeg forstår ikke helt hvad det er du er så utilfreds over! Proshop har da givet dig en meget god kundeservice, ved at give dig pengene tilbage! Nu har du jo pengene, så kan du jo selv købe en ny!

I mine øjne er dette indlæg en meget god reklame for Proshop. Nu ved jeg at der ikke er problemer med at få pengene tilbage, skulle der blive problemer med reparation af produktet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2009 - 14:21 #9
daj72 har læst HELE inlægget - endda 2 gange for at være sikker på at jeg forstod det korrekt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2009 - 14:23 #10
aaberg_cc - problemet for daj72 er at han nu skal give mere for varen end da han købte den...

(man kan altså ikke få meldt sin vare defekt og så TJENE på at få en ny.....)
Avatar billede geforce3 Praktikant
21. januar 2009 - 19:27 #11
Tjo der kunne jeg godt finde på at købe efter den behandling ... :D Er jo af gode grunde ikke deres skyld, da de ikke selv står for det...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2009 - 20:04 #12
Hvis der er nogen der er synderen i denne sag, er det Synology da det er dem selv der servicerer deres produkter.

Hvis varen i mellemtiden faldt i pris, er det STADIG proshops ret til at give dig pengene tilbage eller en ny vare. Da det her er billigst for proshop at give dig en ny vare, er de i deres fulde ret til dette, da dette IKKE har uforholdsmæssige omkostninger for dem.

Du har altså ikke nogen sag her.