Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
21. januar 2009 - 08:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

extern harddisk

jeg har en extern harddisk på 1000 GB, og jeg kan ikke explorer filer og mappen i den, hver gang jeg klikker på drev så kommer den med fejl fil eller mappen er beskadiget, drev kan ikke åben drev.

det der var sket, at jeg var igang med at unzip, 4 filer sammetidig, og computer blev så langsom, så har jeg lavet pause på 2 af den, og der de 2 andre var færdig, så kunne jeg hverken start de andre og der kom en fejl frem, så efter computer genstart, så kan jeg ikke længere, åben drev, og jeg har prøvet den i anden conputer og det er det samme fejl.

Er der nogen der kan hjælp mig..

På forhånd tak.

MVH
Rigtigmmk
Avatar billede Jensen DK Novice
21. januar 2009 - 08:16 #1
Prøv at foretag en chkdsk /f/r på harddisken.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. januar 2009 - 08:19 #2
Måske har du mistet patitionstabellen du kan se her hvordan du kan genskabe den.
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede off-line Nybegynder
21. januar 2009 - 11:31 #3
Hvis harddisken kan ses i "Denne computer" har den ikke mistet partitionstabellen.
Men der kan f.eks være klosterfejl. Det kan afsløres - og måske afhjælpes, med
diagnose programmet fra producenten, som normalt kan hentes fra deres hjemmeside.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
21. januar 2009 - 16:11 #4
ok, jo jeg kan se den fra denne computer, og hver gang jeg klikker på den så kommer fejlen at der er fil eller mappe der er beskadiget og drev kan ikke åbens.

jeg vender tilbage skal hjem og prøve af.....
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
21. januar 2009 - 16:37 #5
jeg få stædig fejl hver gang jeg klikker på drevet,
fejl:
f:\ er ikke tilgængelig
filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses..
Avatar billede off-line Nybegynder
21. januar 2009 - 16:53 #6
Stadig? Fik du prøvet noget af? f.eks CHKDSK, som silbidor foreslår?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
21. januar 2009 - 16:57 #7
nej hvordan gør jeg det.
og hvor skal jeg skrive chkdsk /f/r hen..
Avatar billede off-line Nybegynder
21. januar 2009 - 18:14 #8
Start/Alle programmer/ Tilbehør/ Kommandopromt - der skriver du så chkdsk /f/r
læg mærke til mellemrummet ved /
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
21. januar 2009 - 20:20 #9
hej igen
efter jeg har kørt chkdsk, kan jeg nu læse drevet, og se indhold, men når jeg klikker på mappene så kommer den med fejlen igen:
mappen er ikke tilgængelig
filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses..
skal jeg kør chkdsk igen??
Avatar billede off-line Nybegynder
21. januar 2009 - 20:44 #10
Nej det tror jeg ikke nytter noget. Du skal nok snare prøve at redde dine data ud
på et andet media. Så kan du bagefter formatere harddisken og få den til at køre igen.
Du kan forsøge f.eks med det stykke freeware, om det kan finde de data du vil redde.
http://www.snapfiles.com/get/pcinspector.html
Avatar billede off-line Nybegynder
21. januar 2009 - 20:55 #11
Ps. Har du ejerskab til mapperne? Ellers se her. Det er ikke mig som har skrevet det.

Sådan overtages ejerskab af en mappe
Bemærk! Du skal være logget på computeren via en konto med administrative legitimationsoplysninger. Hvis du kører Microsoft Windows XP Home Edition, skal du starte computeren i fejlsikret tilstand og derefter logge på via en konto, der har administrative rettigheder, før du kan få adgang til fanen Sikkerhed.

Hvis du bruger Windows XP Professional, skal du deaktivere Simpel fildeling. Som standard bruges Simpel fildeling i Windows XP Professional, når der ikke er noget domæne tilsluttet.

Yderligere oplysninger om, hvordan dette skal gøres, finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
307874 (http://support.microsoft.com/kb/307874/) Sådan deaktiverer du simpel fildeling og angiver tilladelser til en delt mappe i Windows XP (artiklen er evt. på engelsk)
Sådan overtages ejerskab af en mappe: 1. Højreklik på den mappe, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
2. Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
3. Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
4. Klik på dit brugernavn på listen Navn, eller klik på Administrator (hvis du er logget på som administrator), eller klik på gruppen Administratorer. Hvis du vil overtage ejerskabet af mappens indhold, skal du markere afkrydsningsfeltet Erstat ejer af underbeholder og objekter.
5. Klik på OK, og klik derefter på Ja, når du får vist følgende meddelelse:
Du har ikke tilladelse til at læse indholdet af mappenmappenavn. Vil du erstatte mappens tilladelser med tilladelser, der giver dig fuld kontrol?

Alle tilladelser bliver erstattet, hvis du klikker på Ja.
Bemærk! mappenavn er navnet på den mappe, du vil overtage ejerskabet af.
6. Klik på OK, og anvend derefter igen de tilladelser og sikkerhedsindstillinger, der skal gælde for mappen og dens indhold.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. januar 2009 - 20:57 #12
Simpel fildeling finder du foroven under /Funktioner/Mappeindstillinger/Vis.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2009 - 22:15 #13
Respons fra spørger?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
27. januar 2009 - 11:09 #14
ja, jeg fik reddet noget data, men mistet en del, men den kør nu og det er iorden, du ligger en svar så få du point, og tak for hjælpen....
Avatar billede off-line Nybegynder
18. marts 2009 - 13:31 #15
Hej rigtigmmk! Jeg har haft lukket min konto i længere tid,
derfor kommer der først et svar nu. m.v.h. Off-line