Avatar billede nugiz Nybegynder
21. januar 2009 - 19:30 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere XP

Hej!

Når jeg sætter min XP cd i og den kommer med "Push any key to boot from cd", går den videre til "Setting up installation files etc", så får jeg bare sort skærm, der sker intet.

Kan fint boote mit openSUSE open, men den vil ikke køre windows ind.
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. januar 2009 - 19:50 #1
prøv oppe i  feltet ( det lille hvide felt lige ved siden af  info ) ,, søg... at skrive , xp så får du andre der har haft spørgsmål om xp
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2009 - 20:18 #2
gunfar - sikke du kan give unyttige råd...

Denne er dog værre end dit link til hele købeloven...
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2009 - 20:19 #3
nugiz> hvor lang tid står den med sort skærm?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2009 - 20:29 #4
"gunfar - sikke du kan give unyttige råd..." Hvis man lige skimmer flygtigt igennem spørgers hidtil stillede spørgsmål og opfølgning af samme, så ved jeg snart ikke om rådet var så helt irrelevant
Avatar billede nugiz Nybegynder
21. januar 2009 - 20:32 #5
Hvor mange gange har du taenkt dig at sige det? Jeg fulgte op paa alle spoergsmaal jeg havde efter du sagde det foerste gang, stop piveriet, gider du?
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. januar 2009 - 20:36 #6
ja sorry    men verden er jo forskellige af opfattelse
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2009 - 20:38 #7
nugiz i stedet for at brokke dig (til gunfar går jeg ud fra) så svar....
Avatar billede nugiz Nybegynder
21. januar 2009 - 20:40 #8
Det var myntet på "helgec"...

Jeg kunne ikke finde noget spørgsmål der mindede om mit problem, det havde jeg naturligvist kikket efter.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
21. januar 2009 - 20:48 #9
Kan disken være beskadiget? Har du mulighed for at teste boot på en anden pc?
Avatar billede nugiz Nybegynder
21. januar 2009 - 21:00 #10
Jeg prøvede med en anden Windows CD, virkede heller ikke.

Kører openSUSE på selvsamme PC nu. Jeg havde kun swap og ext3 partitioner før, så jeg prøvede bare at lave en FAT partition, for at se om det nu skulle ændre noget, men det gjorde det desværre ikke, så jeg er lidt på bar bund.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
21. januar 2009 - 21:04 #11
Når jeg anbefaler at prøve en anden pc så er det fordi jeg for nyligt prøvede at installere XP på en Acer One - og den gik konstant død. Mens Vista gerne ville. Men min CD ville gerne på en anden pc. Jeg fik aldrig løst problemet - men kunne bare konstatere at min pågældende mininote ikke kunne lide XP :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2009 - 21:15 #12
Ud af de 9.149 spørgsmål du antagelig har siddet og rodet i efter det 1. indlæg her i tråden omhandler rigtig mange at du starter med at gi disken en gang KILLDISK hvis det er muligt (sletter hele disken) så det bør du gøre og så vil du sikkert opleve at processen bare kører derudaf, men som du skriver "men verden er jo forskellige af opfattelse" Du kan finde guide og KILLDISK på www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede nugiz Nybegynder
21. januar 2009 - 21:27 #13
Jeg kikker på killdisk, næste gang du overvejer at lave en arrogant punchline, så quote lige den rigtige ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2009 - 21:48 #14
"næste gang du overvejer at lave en arrogant punchline, så quote lige den rigtige" Det mener jeg da også at jeg gør ??
Avatar billede nugiz Nybegynder
21. januar 2009 - 22:05 #15
Sjette svar fra toppen, kommer ikke fra mig.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2009 - 23:19 #16
UPS!!!  S`rry
Avatar billede nugiz Nybegynder
26. januar 2009 - 19:01 #17
helgec, kan du lige lægge et svar ind så jeg kan give point?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 19:20 #18
Jeg samler ikke point, snup dem selv
Avatar billede nugiz Nybegynder
26. januar 2009 - 19:22 #19
Som du ønsker