Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. januar 2009 - 18:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Canon EOS 1000D

Hej Experter,

Er der nogen der har erfaring med Canon EOS 1000D Digital Spejlrefleks kamera?

Tager det gode billeder (ikke til proffesionel brug).

Og er 3499,- En udemærket pris for dette (pris inklusiv 18mm - 55mm objektiv).
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. januar 2009 - 19:40 #1
Du kan læse en dansk test her: http://www.pcworld.dk/art/10150

Der er tale om det decideret begynder-spejlrefleks som var Canons svar på Nikons billige D40/D40x. Men det er et udemærket begynderkamera for en som gerne vil fotografere og kunne vokse lidt med kameraet.

Næste model er 450D som er lidt hurtigere, har en moderne 3" skærm (mod 2,5" hos 1000D) og som er lidt mere robust bygget. Det er desuden mit gæt at Canon kommer med en opdateret model her i første kvartal 2009.

Hos kamerahuset.dk hvor jeg plejer at handle står det til 3050 kroner: https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/product_info.php/cPath/22_36_106_257/products_id/3055?osCsid=d9067ef43838e86fc82e5876e98f566a

(bare husk at du KUN skal købe kameraet der, de er dyre med tilbehør som tasker og hukommelseskort).

Canon 450D koster i øvrigt 3950 kroner med samme objektiv: https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/product_info.php/cPath/22_36_106_253/products_id/2796?osCsid=d9067ef43838e86fc82e5876e98f566a
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. januar 2009 - 19:43 #2
Hej Lars,

Har du kun gode erfaringer med Kamerahuset?

for 3950 for 450D er godt nok billigt synes jeg.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. januar 2009 - 20:01 #3
Jeg har handlet en del ting der (Canon 350D, Canon 450D, Canon 30D, Ixus 90IS og en del objektiver) og er ret glade for deres priser. Alt har været uden problemer.

Du skal dog have besluttet dig for hvad du skal have på forhånd for deres sælgere kan være lidt irriterende i deres forsøg på at sælge dig alt muligt ekstra. Sidst prøvede de at sælge mig en pudseklud til 179 kroner (!) ... så bare vær stærk og køb det du har planlagt mens du tænker på hvad du sparer.

Husk at lægge penge til f.eks. et Sandisk Extreme III 4 gb SD-kort og en taske i budgettet, f.eks. Lowepro...og tjek prisen på edbpriser.dk for det.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. januar 2009 - 20:11 #4
Hej Lars,

Tusind tak for hjælpen.

Ved du om der findes en webside hvor man kan se billeder taget med forskellige kameraer?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. januar 2009 - 20:37 #5
Jeg bruger som regel:

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=357&sort=7&cat=15&page=2

(450D)

og

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_eos1000d.asp

(1000D)

...begge steder med links til en del samples. Jeg vil dog gætte på at du ikke bliver *så* afklaret af at se en million billeder. Objektiver og fotografens evner kan sagtens sløre forskellen i kvalitet.

Hvis du er i tvivl ville jeg gå ned i en butik og se de to kameraer ved siden af hinanden. Skærmstørrelsen og knappernes placering synes jeg taler for 450D, men det er jo ikke mine 900 kroner ekstra :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2009 - 22:21 #6
nu har jeg selv canon dslr og jeg ville nok også vælge 450d fremfor 1000d

noget du også skal gøre op med dig selv er om du kan lide at det er et plast kamera .

har haft et i hånden og sammenlignet med et i magnesium som giver bedre balance i hånden pga vægten så var valget let .
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. januar 2009 - 22:33 #7
jeg tror lige jeg tester begge kamera. Som sagt er jeg jo ikke professionel.

Mangler bare et kamera til gode billeder.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. januar 2009 - 22:58 #8
Mens jeg husker det er der en del viden her: http://www.pcworld.dk/art/10023
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2009 - 23:19 #9
http://www.canoneos.dk/login.aspx canons nye forum kan anbefales .

mange siger at det objektiv der følger med huset 18-55 er dårligt det passer nu ikke ,som standard objektiv leverer det fine billeder ,ifl nogen skulle det tegne skarpt ved blænde 11 men der er jo kun og teste´sig frem .

jeg har selv objektivet monteret på mit kamera

som vidvinkel er den fin ,selve det at den bøjer billedet når man kører 18mm er generelt ved vidvinkel man skal blot lige huske det alt efter hvad man tager billeder af .

http://www.starup-online.dk/webalbum/koldinghus
du kan se nogle af de billeder jeg laver her ,at det er taget med dengang et 30d skal du se bort fra linsen er 18-55mm
Avatar billede justrace Novice
23. januar 2009 - 23:33 #10
Når du ikke har noget udstyr i forvejen, så er du jo helt "fri" til at vælge, uden det at tage hensyn til.

Prøv også at kigge på Sony, de laver fortrinige kameraer hvor man får mere for pengene.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 10:11 #12
her kan du også købe det hvis det er aktuelt

http://www.mobiludsalg.dk/products/productinfo.aspx?ExtProductID=7736

m.v.h
Avatar billede justrace Novice
24. januar 2009 - 11:54 #13