Avatar billede moso Nybegynder
27. januar 2009 - 14:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg txt filer i ukendt mappe struktur

Jeg har fået et problem da strukturen hvori jeg gemmer tekstfiler ikke længere er konstant. Der kan oprettes undermapper i undermapper og derfor ved jeg ikke hvilke mapper jeg skal loope igennem.
Hvordan looper man igennem alle mapper og finder alle .txt filer der ligger deri?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2009 - 14:59 #1
Du laver noget rekursivt, hvor den samme rutine kaldes for hver mappe den støder på og for hver gang den køres søges den givne mappe for .txt-filer.
Avatar billede moso Nybegynder
27. januar 2009 - 15:56 #2
hm - ja, det havde jeg også regnet med, men kan ikke finde ud af det...
Avatar billede collin Nybegynder
28. januar 2009 - 23:04 #3
Lad os sige rod mappen hedder C:\Dokumenter. Så Start | Kør og skriv: Cmd /c Dir C:\Dokumenter\*.txt > C:\Dokumenter\Alletxtfiler.rtf
Avatar billede collin Nybegynder
31. januar 2009 - 18:22 #4
Undskyld - glemte lige /s parameteren. Der skulle stå:
C:\Dokumenter. Så Start | Kør og skriv: Cmd /c Dir C:\Dokumenter\*.txt /s > C:\Dokumenter\Alletxtfiler.rtf
Avatar billede collin Nybegynder
31. januar 2009 - 18:23 #5
..mener bare

Cmd /c Dir C:\Dokumenter\*.txt /s > C:\Dokumenter\Alletxtfiler.rtf

Så skulle det være der!!
Avatar billede nijope Nybegynder
10. februar 2009 - 21:56 #6
Prøv med vbscript....

Denne bør kunne tilpasses dine ønsker
http://www.source-code.biz/snippets/vbscript/1.htm

Generelt scripting guld på
http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/default.mspx
Avatar billede moso Nybegynder
19. februar 2009 - 09:34 #7
Lukker ned.. Thomasso havde oplægget til recursiv kode, som jeg efterfølgende løb efter.
Collin: Jeg er ikke sikker på hvordan jeg indarbejder dit forslag i VB Script?

Thomasso: Point?
Avatar billede moso Nybegynder
23. februar 2009 - 16:15 #8
lukker