Avatar billede yalayala Nybegynder
27. januar 2009 - 15:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejler ved redigeren i Access database på nette ikke i VS ?

Hej Guy's

Har Lige fået upload min side med CMS System, hvor der kan redigeres i tekst i Access Databse.
Men når jeg vil redigere får jeg den her fejl.

Operation must use an updateable query.

System.Data.OleDb.OleDbException: Operation must use an updateable query.

Virker fint på min PC localt, men på Curanets server vil den bare ikke ?

Tak ;D
Avatar billede keysersoze Guru
27. januar 2009 - 18:00 #1
der mangler rettigheder på enten databasen eller (og mere sandsynligt) på mappen hvori databasen ligger. Kender ikke Curanet, men de har formentlig enten givet dig en specifik mappe med tilstrækkelig rettigheder eller også skal det gives enten gennem et kontrolpanel eller Curanet selv skal.
Avatar billede yalayala Nybegynder
29. januar 2009 - 14:26 #2
Der ligger to mapper med navne "www" og "database" hvor jeg har prøvet at kode det om så min database bliver trukket ud fra database mappen men uden hel. eller har jeg bare hele siden liggende i www mappen. Havde engang en side på en gratis server der virkede med at redigere i databsen som nu heller ikke virker på Curanets server :/.. ?
Avatar billede keysersoze Guru
29. januar 2009 - 19:11 #3
når du lægger databasen i database-mappen får du så samme fejl?
Avatar billede yalayala Nybegynder
30. januar 2009 - 12:15 #4
Læste at mappen "database" var til at ligge filer folk ikke skulle kunne hente fra, inde i browseren.
Avatar billede yalayala Nybegynder
30. januar 2009 - 12:55 #5
Curanet havde lige et problem med redighedderne til mine mapper ;D nu virker det
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2009 - 18:59 #6
det var godt :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. februar 2009 - 07:22 #7
Bruger selv Curanet, og da min DB mappe som er en del af det CMS jeg har udviklet ligger i www mappen, skal jeg altid kontakte curanet og få dem til at stille ASP rettighederne på de mapper som skal have skrive rettigheder ;)