Avatar billede Rosenkjaer Novice
28. januar 2009 - 13:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan disse querys samles?

Hej kloge hoveder.

Jeg er ikke så stærk i mine SQL koder endnu, og sidder med en side hvor jeg kører en hel del querys for at hente noget statistik ud, og tænkte på om det kunne gøres lidt mere simpelt?

Her er et lille uddrag, som jeg gerne vil have hjælp til, og så kan jeg jo selv prøve med resten, som skal hentes fra andre tabeller:

$strsql = mysql_query("select count(id) from bruger_job where aktiv=0");
$row = mysql_fetch_row($strsql);
$info['notactive']['total'] = $row[0];

$strsql = mysql_query("select count(id) from bruger_job where stilling='k' and aktiv=1");
$row = mysql_fetch_row($strsql);
$info['cooks'] = $row[0];

$strsql = mysql_query("select count(id) from bruger_job where stilling='k' and profil_aktiv=1");
$row = mysql_fetch_row($strsql);
$info['openforjobs']['cooks'] = $row[0];

$strsql = mysql_query("select count(id) from bruger_job where stilling='k' and profil_aktiv=1 and batman<>0 and blacklistet=0");
$row = mysql_fetch_row($strsql);
$info['batman']['cooks'] = $row[0];

$strsql = mysql_query("select count(id) from bruger_job where stilling='k' and blacklistet=1");
$row = mysql_fetch_row($strsql);
$info['blacklist']['cooks'] = $row[0];

$strsql = mysql_query("select count(id) from bruger_job where stilling='t' and aktiv=1");
$row = mysql_fetch_row($strsql);
$info['waiters'] = $row[0];

$strsql = mysql_query("select count(id) from bruger_job where stilling='t' and profil_aktiv=1");
$row = mysql_fetch_row($strsql);
$info['openforjobs']['waiters'] = $row[0];

$strsql = mysql_query("select count(id) from bruger_job where stilling='t' and profil_aktiv=1 and batman<>0 and blacklistet=0");
$row = mysql_fetch_row($strsql);
$info['batman']['waiters'] = $row[0];

$strsql = mysql_query("select count(id) from bruger_job where stilling='t' and blacklistet=1");
$row = mysql_fetch_row($strsql);
$info['blacklist']['waiters'] = $row[0];

Jeg håber i kan overskue hvilke data det er jeg skal bruge.

Synes nemlig det er lidt svært at forklare.

M.v.h. Johnny
Avatar billede showsource Seniormester
28. januar 2009 - 13:31 #1
Avatar billede Rosenkjaer Novice
26. april 2009 - 12:00 #2
Gjorde mig desværre ikke meget klogere...

Lukker.