Avatar billede ahv Nybegynder
28. januar 2009 - 15:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vista fryser under spil

Hej Vista-eksperter,

Jeg sidder med en HP Pavilion dv7 bærbar der har følgende konfiguration:

Operativ system: Windows Vista® Home Premium med Service Pack 1 (64-bit)
Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T9400 @ 2.53 GHz
Hukommelse: 4 GB
Grafikkort: NVIDIA GeForce 9600M GT

Mit problem er, at mit system fryser helt, billedet skifter f.eks. til en masse underlige pixels eller fryser bare billedet og lyden gentager sig selv fra det sidste kvarte sekund. Problemet sker kun under spil, og skete både med de gamle og nye grafikkort drivere. Jeg har forsøgt at slå automatisk genstart fra i håb om at få en BSOD til at beskrive problemet men uden held da billedet bare fryser og jeg skal lave en power-off reboot.

Er det evt et kendt problem eller er der noget jeg kan forsøge at gøre for at løse problemet?

På forhånd tak,
Alexander
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. januar 2009 - 15:35 #1
Gå ind i logbogen (bare søg på logbog i start)
Under system, kan du der se nogle beskeder med udråbstegn eller røde kryds der kunne passe på tidspunkt?

Mit gæt er grafikkort driver, ret hyppigt problem med vista og nyere nvidia kort.
sikker en fejl der siger nvlddmkm.sys
Avatar billede ahv Nybegynder
28. januar 2009 - 15:45 #2
Der er omtrent 79.000 hændelser - Der gentager sig et mønster med tre røde udråbstegn efter hvert crash, hvor den klager over noget med en sprogpakke..?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. januar 2009 - 15:51 #3
ok, det lyder mærkeligt. Du kan ikke finde noget hvor der står Display under Kilde?
Prøv at sortere ved at klikke på kilde.
Avatar billede ahv Nybegynder
28. januar 2009 - 16:22 #4
Jeg har prøvet at kigge under den der hedder programmer i stedet for system, og der ahr jeg en kilde der hedder WMI, hvor der under beskrivelsen står:

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
28. januar 2009 - 16:28 #5
Har du indstillet.. din (grafik) driver?
Avatar billede ahv Nybegynder
28. januar 2009 - 16:31 #6
Jeg har for et par dage siden hentet og installeret de nyeste drivere til mit grafikkort og det har ikke hjulpet.
Avatar billede ahv Nybegynder
28. januar 2009 - 16:31 #7
Hov, for at svare på dit spørgsmål, læste forkert. Nej jeg har ikke rodet med nogle indstillinger.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
28. januar 2009 - 16:58 #8
ok, :)

hmm... ved ikke lige hva der skulle være galt så
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. januar 2009 - 17:10 #9
Overophedning?
Avatar billede ahv Nybegynder
28. januar 2009 - 20:53 #10
Hvis det var pga overophednig ville jeg forvente at det skete mere konsistent. Det kan ske efter 5 minutter eller 1½ time.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. januar 2009 - 07:51 #11
Det kan være at din CPU er defekt. http://www.eksperten.dk/spm/861101
Det kan være samme fejl måske.
Avatar billede ahv Nybegynder
13. november 2009 - 10:35 #12
Tid til at lukke
Avatar billede Jensen DK Novice
13. november 2009 - 13:33 #13
Hallo hvad var fejlen?