Avatar billede kc-makaveli Nybegynder
01. februar 2009 - 12:38 Der er 10 kommentarer

Dell Inspiron 9300, nyt batteri vil ik lade?

Hej jeg har en inspiron 9300, og mit gamle batteri var helt dødt,
så jeg skulle have lader stikket direkte i computeren hele tiden.

Så bestemte jeg mig får at købe et nyt batteri og det var en dyr fornøjelse.
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=451-10206&mfgpid=1396710

Men så nu har jeg smidt batteriet i computeren, og så laderen i computeren.
Men den vil ikke lade batteriet op?
Hjælp!
Avatar billede snowball Novice
01. februar 2009 - 12:41 #1
Kører du med nyeste BIOS på PC'en? Nyeste version er A05.

Dell har tidligere sendt en CD med nyeste BIOS ud sammen med deres batterier hvor man så skulle opdatere før det virkede.

Kan endda se i realease notes til nyeste BIOS at der står: "Optimize the battery charging algorithm."

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&releaseid=R109129&SystemID=INSPIRON%209300&servicetag=&os=WW1&osl=da&deviceid=7000&devlib=0&typecnt=0&vercnt=4&catid=-1&impid=-1&formatcnt=1&libid=1&fileid=142189
Avatar billede kc-makaveli Nybegynder
01. februar 2009 - 12:59 #2
Snowball når jeg henter den opdatering til BIOS som du har skrevet,
siger den at jeg prøver at opdatere BIOS til en ældre version.
Så mit BIOS må være up to date?

"You are about to flash your BIOS to an older BIOS version. Dell does not recommen flashin your BIOS to an older version."
Avatar billede kc-makaveli Nybegynder
01. februar 2009 - 13:41 #3
:(
Avatar billede snowball Novice
01. februar 2009 - 14:13 #4
Hvilken version kører du med da?
Avatar billede kc-makaveli Nybegynder
01. februar 2009 - 14:14 #5
Hvor er det jeg ser det henne?
Avatar billede snowball Novice
01. februar 2009 - 14:18 #6
Det står normalt som det første når du tænder PC'en.

Ellers så gå ind i selve BIOS'en ved at trykke F2 når du tænder PC'en - der står det normalt øverst i billedet.
Avatar billede kc-makaveli Nybegynder
01. februar 2009 - 14:36 #7
Det er version A05 den køre.
Avatar billede kc-makaveli Nybegynder
01. februar 2009 - 14:38 #8
Kan det lade sig gøre at den originale oplader ikke kan lade det nye batteri?
ALtså at man skal have en ny oplader også?
Avatar billede snowball Novice
02. februar 2009 - 08:48 #9
Det burde ikke være problemet. Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet.
Avatar billede superanden Nybegynder
02. februar 2009 - 12:05 #10
Det kan være de har givet dig et forkert batteri. Jeg ringede til Dell da mit batteri blev meget varmt og jeg måtte så købe mig et nyt batteri da det var over 6 måneder gammelt. De sendte mig et nyt batteri men det ville ikke lade og jeg fik en fejl på computeren som sagde at den godt kunne lade fra batteriet men den ikke ville lade det op igen.

Ringede til Dell og de sendte mig et nyt batteri. Same story en gang til det nye batteri virkede heller ikke. Først herefter fik de sendt et batteri som virkede.