Avatar billede shooter Novice
03. februar 2009 - 15:21 Der er 4 kommentarer

Skift sendmail server

Vi ar unixservere på to domains. Den mailhost vi har brugt på det ene domain er blevet slukket og vi skal derfor bruge mailhosten på det andet domaine.
Jeg vil altså gerne kunne konfigurere min sendmail til at bruge mailhost.domaine2.lev i stedet for mailhost.domaine1.lev som benyttes nu (og altså ikke er tændt mere).
Hvordan gør jeg lige det??
(jeg kører solaris 8 unix.)
pft
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. februar 2009 - 15:31 #1
Som jeg forstår det skal du bare rette MX recorden for domænet til at pege på den nye server.

Eller er det mig der misforstår dig spørgsmål?
Avatar billede shooter Novice
03. februar 2009 - 15:32 #2
det kommer nok an på hvad MX record er - og hvor jeg finder den!
Avatar billede skau Nybegynder
03. februar 2009 - 16:16 #3
Der skal lidt mere til - du skal konfigurere sendmail til at modtage for begge domains - det gøres ved at tilføje det nye domain i /etc/mail/local-host-names (kan ligge et andet sted)
Derefter skal du registrere den IP din mailhost har som mailserver for domænet - det gøres ved at tilføje en MX record i jeres DNS feks:
domain1.lev.      IN  MX  10  mail.domain2.lev.
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. februar 2009 - 07:52 #4
Men ja det er klart som skau nævner at serveren skal være sat op til at modtage for det nye domæne også.