Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. februar 2009 - 20:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ekstra konto i Mozilla Thunderbird

Hej Eksperter,

jeg har Mozilla Thunderbird der henter emails fra min Gmail konto.

Nu er det sådan at jeg gerne vil hente email fra min webudbyder også.

Jeg har en webside hosted hvor jeg kan lave en masse email adresser,

jeg har den ugående SMTP men hvorledes sætter jeg den ingående op?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. februar 2009 - 20:38 #1
Funktioner -> Kontoindstillinger -> Tilføj konto
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. februar 2009 - 21:51 #2
Ja det ved jeg godt hvordan jeg laver en ny konto.

Jeg har lavet en mail adresse': mads@madsns.dk (hos Internet123.dk)  og denne vil jeg gerne videresende til min Thunderbird klient.

Jeg kan godt sende emails ud, men desværre ikke modtage..

Kan du hjælpe mig videre?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. februar 2009 - 22:02 #3
Hvilken pop3 konto?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. februar 2009 - 22:54 #4
Der stå i mit brev:

POP3 (indgaaende post): www.madsns.dk

Kan det virkelig passe?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. februar 2009 - 07:22 #5
Ja det bruger de visr hos Internet123.

I Kontoguiden (Funktioner -> Kontoindstillinger -> Tilføj konto ) vælger du E-mail-konto og klik Næste.

I "Dit navn" skriver du dit navn og i E-mail-adresse mads@madsns.dk

Klik Næste

Som indgående server vælger du POP og i "Indgående server" skriver du www.madsns.dk

Klik Næste

I "Indgående brugernavn" skriver du mads@madsns.dk

I "Udgående brugernavn" behøver du formentlig ikke skrive noget, men det kommer an på din internetudbyder.

Klik Næste

I "Konto navn" kan du angive et navn for denne konto i Thunderbird fx Mads

Klik Næste

Her kommer en oversigt over de indtastede info. Klik Afslut

Du har nu en fungerende POP3 konto i Thunderbird.

Første gang den henter post, vil Thunderbird spørge efter password. Skriv det du valgte, da du oprettede mailkontoen hos Internet123 og lad Thunderbird huske det, så du ikke skal skrive det hver gang.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. februar 2009 - 19:18 #6
Nej det virker desværre ikke.

Jeg kan stadig sende mail ud via TDC`s SMTP.

Men modtage kan jeg ikke. Jeg får fejlmeddelsen:

"Forbindelsen blev afvist"

Et eller andet sted i opsætningen går det galt.

Hvis nogen kender til dette med  Internet123.dk, må de gerne give et praj.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. februar 2009 - 06:21 #7
Så har du sat din e-mail forkert op i dit kontrolpanel hos Internet123.

Følg denne vejledning:

http://www.i123.dk/support/hvordan-opretterretter-jeg-email-kontiisp/
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. februar 2009 - 22:43 #8
Hej thesherif,

Gider du smide et svar, det var løsningen havde oprettet det nye email alias i koontrol panelet men havde også givet et nyt password til denne konti.

alt fungerer perfekt nu !!!

tusind tak for hjælpen!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. februar 2009 - 08:54 #9
Velbekomme :)