Avatar billede mnt Nybegynder
05. februar 2009 - 15:45 Der er 1 kommentar

Backupløsning - Servage.net?

Med udgangspunkt i at jeg er en selvstændig virksomhed, som pt. bruger stor tid på backup af filer, så vil jeg nu finde en anden løsning.

Den nye løsning lyder på, at jeg vil bruge Apples TimeMachine til at tage en daglig kopi af min mac, når jeg er på kontoret, til en ekstern harddisk. Gamle projekter og filer, som jeg ikke bruger så meget mere, vil jeg have på en anden ekstern harddisk i mit hjem, samt evt. på servage.net.

Hertil vil jeg høre jer, om i synes, at min løsning lyder god?
1. Er servage.net's server sikker?
2. Tager servage.net backup af mit webhotel, hvis servage.net selv skulle komme ind i at deres server brænder sammen?
3. Er servage.net's FTP stabil og hurtig?
4. Kan man få et program, som automatisk synkronisere filer på min mac op til filerne på et servage.net webhotel?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. februar 2009 - 10:35 #1
1.,2.,3.: Nej til alle. I hvert fald i det omfang det skal være super-stabilt og sikkert. Du har fat i et discount webhotel, der ikke selv udsteder synderligt mange garantier for drift. (Ok: de tager nok selv backup, trods alt - men det er igen een af de ting man ikke skal regne med)

Men derfor kan de måske være gode nok som backup alligevel, hvis deres betingelser tillader det. Backupen skal selvfølgelig ikke være din eneste kopi, men netop en backup, hvis alt andet går galt.

4. Der findes diverse backupprogrammer, der køres automatisk, og som kan overføre med FTP.

Men der findes også deciderede backup-løsninger - måske dyrere end servage. Hvorfor ikke kigge på dem?