Avatar billede halinagold Praktikant
08. februar 2009 - 14:10 Der er 2 kommentarer

Optage et kursus (trådløs mikrofon)

Hej

Jeg skal holde et workshop, og vil gerne optage lyden. Mine egne indlæg som minimum, men gerne også deltagerne. Der er kun få deltagere så jeg har ikke lyst til at investere i en hel masse udstyr. Hvad mon den enkleste løsning er?
Selv har jeg tænkt på noget med et trådløst headset og en computer og så optage i Wavepad f.eks.
Andre forslag?

Tak -

Halina
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
08. februar 2009 - 14:37 #1
Det lyder som en udmærket løsning. Du kan også bruge freeware programmet Audacity (http://audacity.sourceforge.net/). Så har du fine muligheder for at redigerer lyden bagefter.

Du må dog ikke regne med, at få ret meget lyd med fra tilhørerne, hvis du alene bruger headset. En anden løsning kunne være at bruge en 360 graders mikrofon på et lille bordstativ foran dig. Hvis du vælger det, så foretag tests først, så du kan finde ud af, hvor meget du kan tillade dig at 'skramle' på bordet, uden at det får ødelæggende konsekvenser.

Mikrofon og stativ fåes vel fra ca. 500,- kr. og opefter.
Avatar billede halinagold Praktikant
08. februar 2009 - 14:58 #2
Tak, det vil jeg overveje ift. deltagere.
Kan sådan en mikrofon tilsluttes direke til computeren?
Der er dog det ved det, at jeg har det med at vandre rundt i lokalet og så er headset vel bedst - eller hvad?