Avatar billede Jan Nybegynder
08. februar 2009 - 20:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Canon iX4000 udskriver ikke gul farve

Min printer, Canon iX4000, vil ikke længere udskrive gult. Har renset flere gange, rengjort printerhovedet, afinstalleret og geninstalleret. Har også prøvet at udskifte farvepatronen. Hvad kan være galt? Jeg bruger Vista...
Avatar billede rasmuso Seniormester
08. februar 2009 - 20:51 #1
Prøv at demontere farvepatronerne, læg selve printerhovedet i en skål med 1/2 cm vand, lad hovedet være der i 1/2 time tør grundigt overalt med køkkenrulle, monter farvepatronerne igen, prøv igen!
Avatar billede Jan Nybegynder
08. februar 2009 - 23:13 #2
Det har jeg prøvet - der sker intet. Der kommer dog gul farve ud på køkkenrullen... Men ingen gul farve når jeg sætter den i printeren igen... Kan det hjælpe at lade den stå i vand i længere tid? Kan man komme en dråbe sæbe i vandet?
Avatar billede rasmuso Seniormester
09. februar 2009 - 08:33 #3
Du kan prøve længere tid, men ikke sæbe/sulfo.
Avatar billede milter Ekspert
09. februar 2009 - 21:16 #4
Jeg ved ikke, hvordan printerhovedet er udformet, men hvis du kan komme til kontaktpunkterne (sikkert kobber) så prøv at rengøre dem.
Avatar billede Jan Nybegynder
10. februar 2009 - 00:05 #5
Så har printerhovedet stået i 'blød' i over otte timer og jeg har rengjort kontaktpunkterne, både på hovedet og i printeren. Der kommer masser af gul farve ud af både den ene og anden vej på printerhovedet, men så snart jeg sætter den i printeren og udskriver, ja så er den gule farve væk??? Hvad f***** foregår der?
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 00:16 #6
Er den gule farve erstattet af en anden farve på printet?

Har du prøvet at printe noget ud, som kun indeholder gul farve eller i det mindste hovedsageligt gult?
Avatar billede Jan Nybegynder
10. februar 2009 - 09:14 #7
Den gule farve er ikke erstattet af anden farve - der udskrives en meget meget meget (og ekstra meget) svag gul farve.

Jeg har prøvet at skrive kun gult ud - det man kan se er nærmest lyserødt.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 12:59 #8
Hvor tit bruger du din printer? Hvis den står for længe uden at blive brugt, risikerer du, at blækrester i dyserne tørrer ind og blokerer dem.

Kig på linket herunder med tips om rengøring af Canon printhoveder.

Bruger du original blæk?

Hvor længe har du haft printeren? Måske er den stadig dækket af garanti.

Du kunne også prøve at fjerne og geninstallere printerdriveren. Hvis intet af alt dette hjælper, er den eneste løsning nok et nyt printerhoved eller en ny printer.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 13:00 #9
Og så glemte jeg linket. Det kommer her.

http://www.castleink.com/_a-clean-canon-print-heads.html
Avatar billede Jan Nybegynder
10. februar 2009 - 13:48 #10
Jeg bruger min printer jævnligt, flere gange om ugen...
Jeg bruger ikke original blæk, men har brugt det samme mærke, og der har aldrig været problemer før... (så garantien dækker nok ikke mere)...
Driveren har jeg af- og geninstalleret...
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 16:47 #11
Dyserne kan godt være ødelagt eller tilstoppede af den uoriginale blæk. Har du prøvet med en original blæk?

Genfylder du selv dine blækbeholdere eller hvor får du dem fra?
Avatar billede Jan Nybegynder
10. februar 2009 - 17:18 #12
Jeg genopfylder ikke selv, men køber dem hos MCS Data. Har ikke prøvet med en original, hvad forskel skulle det da gøre?
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2009 - 21:07 #13
Dyserne, som sprøjter blækket ud i en printer, er utroligt små. Printerfabrikanterne laver blæk, som er sammensat på en måde, som er bedst og mest skånsom for lige netop den dysetype, en bestemt printer har. Det er ikke ensbetydende med, at det er problemet med din printer, men det er en af mulighederne.

I dit tilfælde er jeg efterhånden mest tilbøjelig til at tro, at det skyldes en fejl eller slid på printerhovedet. Hvis du ellers har prøvet at følge instrukserne i mit link 10. februar 2009 kl. 13:00:39 og alle de andre forslag, så er det nok enten en ny printer eller et nyt printerhoved. Jeg har lagt et link herunder, hvor du kan se prisen på et nyt hoved. Så er det kun op til dig at afgøre, hvad du vil.

http://www.systeminsight.co.uk/acatalog/Canon_QY6_0064.html
Avatar billede Jan Nybegynder
10. februar 2009 - 22:22 #14
Jeg tror ikke at hovedet er stoppet, da der jo kommer gul farve ud af hovedet når det er 'blødt' op - det er som om at når den udskriver, lukker den li'som af for den gule farve. Du har nok ret i at det er en ny printer :-(
Avatar billede milter Ekspert
31. marts 2009 - 21:08 #15
Jeg er lidt nysgerrig :-)

Har du fundet en løsning på dit problem?
Avatar billede Jan Nybegynder
31. marts 2009 - 22:32 #16
Nej
Avatar billede Jan Nybegynder
29. april 2014 - 08:20 #17
Købte en ny printer