Avatar billede triggy Nybegynder
13. februar 2009 - 11:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på netværk

Jeg har lidt problemer med hastighed over netværk.
En dell poweredge 2950 server op mod en dell optiplex 755 workstation.

Hvis jeg skal kopiere en fil fra serveren til workstation, overfører den med ca 11 MB/s
Selv hvis jeg prøver med direkte kabel imellem dem, ændrer det ikke på hastigheden.
på Gigabit netværk, skulle jeg vel gerne kunne presse hastigheden væsentligt højere op.
Nogen ideer ?
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
15. februar 2009 - 00:10 #1
Prøvet med forskellige diske ?

Tjekket at du ikke har sat nogle af tingene til base-100 ?

Du kan evt tjekke gbit lamperne lyser på netkortene.
Avatar billede triggy Nybegynder
15. februar 2009 - 15:01 #2
Det er helt nye SAS diske, de skulle meget gerne kunne klare hastigheden, og lidt til.
Forbindelserne på begge computere viser 1Gb.
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
22. februar 2009 - 14:29 #3
Ligger den aldrig på f.eks 15 mb/s ? altså stopper den 100% ved omkring 11 mb/s ?
Avatar billede triggy Nybegynder
16. september 2009 - 19:47 #4
Troede ærligt talt jeg havde fået lukket den her.
Udfra hvad jeg kunne finde frem til, er det åbenbart meget normalt for alm. windows fil-overførsel.
Jeg har dog ikke haft tid til at dykke nærmere ned i det siden.
Avatar billede triggy Nybegynder
22. september 2009 - 22:22 #5
lukker