Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
13. februar 2009 - 12:03 Der er 1 kommentar

Fra Debian til VirtualBox.

Jeg er lidt newbee indenfor Linux verden.

Jeg har Debian med en velfungerende installeret VirtualBox som kører Windows Vista.

Men jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg deler filer mellem VirtualBox og Debian eller for den sags skyld mellem mit eksterne USB drev og VirtualBox.

Er der nogen som kan komme med en trin-for-trin guide til en newbee?
Avatar billede rikard Nybegynder
29. august 2010 - 10:55 #1
I din VirtualBox kan du opsætte en delt mappe til et sted på din Debian.
Kunne f.eks. være at du i din hjemme mappe laver en mappe: Deling
I VirtualBox går du ind i opsætningen og finder den fane hvor du opsætter adgang til delt mappe, her skal du så finde / søg din delt mappe i din Debian installation det gør du ved at trykke på +Ikon mappen.

Du kan også lave en Samba server på din Debian og så oprette en forbindelse til dit "netværks sted"
Det er dog lidt mere kompliceret.

MVH
Rikard