Avatar billede xenool Nybegynder
15. februar 2009 - 18:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Router valg

Jeg har 2 routere hvor begge skal bruges.
Har D-Link Wireless N Gigabit Router DIR-655
og D-Link Bredbånds VPN router med indbygget switch DI-804HV

Den øverste bruger jeg til mit trådløse net og den anden bruger jeg til nogle vpn forbindelser ind på linien.

Så er mit spørgsmål. Hvad for en er kraftigst og bedst til at sidde først på og styre internet forbindelsen. for alle porte og andet kan vel bare konfigureres så det passer lige meget på hvilken måde de sidder.

mvh
Brian Christensen
Avatar billede mogw Nybegynder
17. februar 2009 - 00:15 #1
Udmiddelbart ville jeg vølge DI-804HV som den første, men det kommer lidt an på hvilke services du skal bruge.

Hvorfor 2 routere?
Hvilke services har du brug for?
Hvor mange clienter er der på netværket?

-Mogw
Avatar billede xenool Nybegynder
17. februar 2009 - 00:25 #2
bruger vpn delen til at komme ind og arbejde på mit netværk ude fra. og bruger den anden til trådløs netværk i huset.

syntes bare der står så mange gode ting om dir-655. eks.

Høj ydeevne
DIR-655 har den hurtigste processer i D-Link Wireless N-sortimentet, så der opnås endnu højere gennemløbsresultater mellem WAN- og LAN-netværk
Avatar billede mogw Nybegynder
17. februar 2009 - 07:43 #3
Hvor mange klienter har du på?

Hvad hastighed er din net forbindelse?
Avatar billede mogw Nybegynder
20. februar 2009 - 20:42 #4
Sker der mere her?