Avatar billede pazau Nybegynder
17. februar 2009 - 00:07 Der er 3 kommentarer

Xubuntu og Fluxbox

Hej alle.

Jeg har installeret Fluxbox i min Xubuntu installation, da hardwaren er pænt gammel. Det kører udmærket, men er der andre Windows Managers der er bedre og mindre ressourcekrævende end Fluxbox?

Jeg har også lige installeret Fluxconf, men jeg ved ikke hvor den befinder sig, og går jeg i ind Terminal og skriver "sudo fluxconf", så skriver den bare at den ikke kan åbne "/home/nicolas/.fluxconf/init", der er dog heller ingen mappe der på den placering.

Hvordan åbner jeg Fluxconf?
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. februar 2009 - 08:10 #1
Blackbox måske. Den er i hvert fald ikke særlig krævende.
Avatar billede rikard Nybegynder
29. august 2010 - 11:06 #2
Jeg tror den mindst krævende er XFCE, den bruges i Puppy Linux, som totalt ikke fylder mere en max 100Mbyt på disk, og kan køre på næsten ingen ting.
Bare der er lidt strøm lidt CPU og lidt RAM og et talent for at boote så er man kørende.
Jeg har ikke set noget der er mindre end det, men XUbuntu kræver nu ikke meget...

MVH
Rikard.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 12:22 #3
Jeg tror ikke, at du finder noget, der er meget mindre krævende end Fluxbox - i hvert fald ikke XFCE. Bare det at XFCE er over 25 gange større end Fluxbox, når du downloader dem, skulle give en indikation af, at det er den forkerte vej at gå.

Puppy linux bruger i øvrigt ikke XFCE men JWM. JWM fylder kun en fjerdedel af Fluxbox, så du kan da prøve den, men jeg tror nu ikke, at du mærker den store forskel i praksis.