Avatar billede Bergsorensen Nybegynder
17. februar 2009 - 15:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA Excel problem

Jeg kan ikke få nedenstående til at virke - syntax problem. Hvad gør jeg galt?

Function SL(ou)
    SL = MIN(MAKS((ou^2) * Worksheets("SVL vs OU").Range("$L$12") + (ou * Worksheets("SVL vs OU").Range("$L$12")) + Worksheets("SVL vs OU").Range("$L$12");20%);95%)
End Function

Funktion der tager en min/maks ud af et overskud ud fra nogle givne celler i en anden fane. Problemet ser ud til at opstå ved ;20% ...

Anyone ? ;/
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 15:42 #1
Prøv at se om dette virker?

Function SL(ou)
    SL = Min(Maks((ou ^ 2) * Worksheets("SVL vs OU").Range("$L$12") _
    + (ou * Worksheets("SVL vs OU").Range("$L$12")) _
    + Worksheets("SVL vs OU").Range("$L$12"), 20), 95)
End Function
Avatar billede Bergsorensen Nybegynder
19. februar 2009 - 15:47 #2
Gør det desværre ikke.. Der findes ingen min max funktion i vba.

Har istedet anvendt 2 if sætninger for at løse intervallet.
Avatar billede nephilim Nybegynder
09. marts 2009 - 11:42 #3
Men du kunne bruge funktionen WorksheetFunction til at bruge den som findes i den normale formfinder.

WorksheetFunction.Min(myRange)