Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2009 - 17:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke åbne dokumenter mere i word 07

Hej

Efter i forgårs kan jeg ikke åbne dokumenter i word 2007 mere, når jeg vil åbne det så åbner word og viser bare tom skærm i midten, jeg kan sagens åbne programmet word normalt og så vises der er papir i midten som normalt, men hvorfor kan jeg ikke åbne mine 3 ugers gamle filer mere !?
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2009 - 18:05 #1
Er vi ude i at du har haft en gratis 60 dages prøveversion, der nu er udløbet - eller har du købt og betalt en fuld programversion?
/Be_Nice
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2009 - 19:14 #2
det er en orgi. version har brugt den 1½ år ca.
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2009 - 19:26 #3
Du skriver "orgi. version - jeg tolker dette som at du har en købt og betalt version (skulle dette ikke være tilfældet, kan det måske skyldes den nylige Microsoft opdatering, hvor der valideres for om det er en ægte Office pakke) Jeg ved ikke hvordan Office opfører sig hvis der er tale om en "kopi". Du kan evt. forsøge om der er problemer når du åbner Excel også.
Ellers har jeg flg. spørgsmål:
Har du prøvet at åbne filerne på flg. måder:
- Dobbeltklik på filen (Word er lukket)?
- Word er åben og du åbner dokument via Office knappen?
Gælder det for alle filer du forsøger at åbne, eller er det "kun" nogle enkelte/udvalgte filer?
Får du ingen fejlmelding når du forsøger at åbne filer?
/Be_Nice
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2009 - 20:11 #4
Det er en betalt version.

På den maskine det drejer sig om, der kan jeg åbne Access og Excel filer uden problemer men ikke word filer (doc/docx) jeg kan heller ikke hvis jeg kun åbner programmet bruge musse mærkering. jeg er begyndt at laver en virus scan og pt. har den fundet en virus.

På en anden maskine med samme licens (3 licens) køre det uden problemer og de filer jeg ikke kunne åbne på den anden kan jeg åbne på denne maskine.

så ved ikke om det har noget med den virus at gøre....
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2009 - 20:18 #5
Hvis der er tale om samme licens, og den kører fint på maskine nr. 2, så er det et lokalt problem på denne pc.
Og hvis din virus scanner har fundet virus, så kunne det godt tyde på at det er her problemet skal findes.
Jeg håber at du får det løs - sig til hvis du støder på flere problemer undervejs.
/Be_Nice
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2009 - 20:47 #6
Jeg fandt flg. men ved ikke hvad de gør ved maskinen og har lidt problemer med at fjerne den ene.

BullGuard 8,5 fandt flg.
- MemScan:Trojan.Zlob.37632
- Trojan.packed.39922
- Trojan.Spy.Wsnpoem.kk

Jeg kunne ikke rep. nogle af dem, men kunne slette/fjerne de 2 første, den sidste kan jeg ikke rep. slette eller sætte i karantæne.

så pt. har jeg denne virus - Trojan.Spy.Wsnpoem.kk

hvad gør jeg...
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2009 - 21:01 #7
Jeg er ikke ekspert på virus og kur for disse - så måske bør du overveje at oprette et spørgsmål i denne kategori:
http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Virus/
/Be_Nice
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2009 - 21:05 #8
jeg siger tak alligevel læg et svar tak.
Avatar billede be_nice Juniormester
18. februar 2009 - 22:36 #9
OK - held og lykke med jagten på en løsning på din virus.
/Be_Nice