Avatar billede rdc Nybegynder
20. februar 2009 - 09:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

egen internet radio - koda

Hejsa

Har et spørgsmål omkring Koda.dk og internet radio priser. Koster det penge at afspille tyrkisk musik? For kræver det ikke at koda fx har en samarbejdelses aftale med det pågældende land, for at det koster penge for at afspille musik på internettet?

på forhånd mange tak
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. februar 2009 - 09:48 #1
Jeg ville nok ringe til KODA for at spørge direkte. Jeg talte med dem for et par år siden i forbindelse med en artikel om netop netradioer og det var ret svært umiddelbart at gennemskue priser og krav uden at gennemgå det med dem.

Men umiddelbart var priserne i 10.000+ kroners klassen, om måneden. Derfor er der meget få net-radiostationer i Danmark.

Du kan læse lidt mere i denne (lidt ældre) artikel: http://www.pcworld.dk/art/7441?page=6
Avatar billede rdc Nybegynder
20. februar 2009 - 10:05 #2
jo men jeg tænker, er dette gældende for alt slags musik? F.eks. tyrkisk musik? skal der også betales til koda, hvis de ikke har en aftale med kunstnerne i tyrkiet? og hvis de har, hvor kan jeg se det på deres side?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
21. februar 2009 - 22:37 #3
Jeg tror du skal have fat i dem direkte. Jeg ringede til dem i forbindelse med artiklen og der var det ret tydeligt at de ikke normalt gjorde meget i netradioer.
Avatar billede larsbechnygaard Nybegynder
23. februar 2009 - 09:15 #4
Der SKAL som grundregel betales for AL musik.
Der er enkelte undtagelser, herunder fx velgørende arbejde, men hvis du vil spille musik 'offentligt' (herunder på nettet), så SKAL der betales afgift, menmindre du kan få bevilliget afgifts-fritagelse.
Hvis du vil søge om fritagelse for afgifter, skal du have fat i KODA - og det skal du vel at mærke inden, du begynder at sende.
Du kan finde KODAs hjemmeside på http://www.koda.dk/

Lars Bech Nygaard