Avatar billede zybe Nybegynder
23. februar 2009 - 11:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjerne tegn fra pris

Hej

Har brug for lidt hjælp til at fjerne nogle tegn i en pris der kommer fra en database.

Outputtet er idag "90,00" og det kan jeg ikke ændre i databasen. Jeg vil derfor gerne vha. noget javascript få prisen til at se ud som dette: "90" istedet. Altså fjerne ",00" fra outputtet.

Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

På forhånd tak!
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2009 - 12:14 #1
Kan du ikke bare formatere det direkte i din SQL? Ellers kan du kigge på substr:
http://www.w3schools.com/jsref/jsref_substr.asp

Eller noget regexp, men der står jeg af.
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2009 - 12:26 #2
<ole>

Det lyder mere som en server- end en JavaScript-opgave. Kik evt. på:
    http://dk2.php.net/manual/en/function.substr.php

- eller gør noget i stil med:
    $tal = "90,00";
    $a= explode(",", $tal);
    $tal = $a[0];

/mvh
</bole>
Avatar billede zybe Nybegynder
23. februar 2009 - 13:55 #3
Tak for jeres svar!

Fandt dog en anden løsning.

<script type="text/javascript">
    var str="90,00";
    document.write(str.replace(/,00/, ",-"));
</script>
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2009 - 14:10 #4
Men tænk på hvad olebole skrev. Det letteste ville være at gøre det direkte i SQL'en.

Dernæst i et serversitesprog (når du alligevel hiver det ud fra din databasetabel).

At tage det fra serversite til klientsite virker ikke optimalt.

Bare min mening.
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2009 - 16:07 #5
- og når man ikke søger efter noget ukendt, ville det da være noget fiksere at bruge en streng og ikke en RegExp at udskifte med. På den anden side: Hvis den dårligste løsning skal vælges, såååååhhh .......  ;o)