Avatar billede skau Nybegynder
24. februar 2009 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mobil antenne forstærker

Hej,

Er der nogen der kender et produkt der kan forstærke mobil signalet indendørs.

Når jeg går udenfor mit hus er antennesignalet ok - ikke overvældende men ok - men indendørs er signalet meget dårligt.

Kender nogen til noget man kan installere som forstærker signalet ?

må gerne ha en udendørs og en indendørs del
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2009 - 22:20 #1
Du kan nå meget langt med bedre antenner og evt en bedre placering af accesspointet. En retningsbestemt antenne placeret så den stråler i den rigtige retning vil givet kunne løse problemet for dig
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2009 - 09:52 #2
Avatar billede skau Nybegynder
25. februar 2009 - 13:02 #3
Undskyld jeg var meget uklar i min beskrivelse - det er antennesignal til mobiltelefonen jeg gerne vil forstærke
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. februar 2009 - 17:33 #4
Ahhhh.

her er jeg så ikke helt på så sikker grund, men der er tale om de samme forhold som ved wireless.

Den antenne du linker til vil klart forbedre signalet, men da der er tale om en rundstråle antenne vil den forstærke lige meget i alle retninger. Til wireless (og jeg ved ikke om man kan det til mobiltelefoner også) kan du få antenner der både forstærker signalet og også retningsbestemmer det. Dette betyder at du får stærkt forbedret signalstyrke i et mere specifikt område og det har mange fordele både  forbindelse med sikkerhed og rækkevide.

Prøv at se om du kan få en antenne der både forstærker og retningsbestemmer og om du kan placerer den så den retningsbestemmer i den retning du ønsker det, ellers bør du prøve med den du linker til, prisen er jo overkommelig
Avatar billede skau Nybegynder
25. februar 2009 - 17:53 #5
Ja det lyder nøjagtigt som det jeg leder efter - harald nyborg har faktisk en gang haft nogle men de er udgået af sortimentet.

problemet er jo, at de fleste antenner skal tilsluttes noget der genererer signalet - feks en wireless router for nu at blive i terminologien - jeg har brug for noget der tager de signaler der er i luften og forstærker dem
Avatar billede Dan77 Nybegynder
13. august 2010 - 11:40 #6
har samme problem hjemme, og kigger lidt på det her
http://www.cellphonesbooster.com/wireless-antenna-booster.html
Avatar billede skau Nybegynder
14. august 2010 - 14:26 #7
Jeg har overvejet yx520i fra dem her
http://www.wi-ex.com/solutions.aspx

Den ser ud til at klare mit problem - ser lige om jeg kan få funding fra min arbejdsgiver