Avatar billede starter Praktikant
26. februar 2009 - 12:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Multifunktion

Hej

Jeg vil gerne have et link der først reloader (eller refresher) siden og derefter går til et bookmark på samme side. Kan det lade sig gøre?

Med nedenstående lykkedes missionen næsten, bortset fra, at den først går til bookmarket og derefter reloader. Det er naturligvis ikke hensigtsmæssigt :o)

<a onClick="window.location.reload();" href="Min_side.htm#A">A</a>

Grunden til at den skal loade siden først er, at jeg har en sorterbar tabel, som først skal sorteres efter første kolonne får at linket peger rigtigt.

Jeg har naturligvis prøvet at skrive hele stien til siden, men det hjælper heller ikke.

Håber nogen kan / vil hjælpe mig?
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2009 - 12:48 #1
<a onclick="window.location = 'Min_side.htm#A'; return false;" href="#">A</a>
Avatar billede starter Praktikant
26. februar 2009 - 12:59 #2
Tusind tak for dit svar, men det virker desværre ikke. Den finder godt nok bookmarket, men siden bliver ikke refreshet/reloadet først.
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2009 - 13:39 #3
hov

<a onclick="window.location.href = 'Min_side.htm#A'; return false;" href="#">A</a>
Avatar billede starter Praktikant
26. februar 2009 - 13:49 #4
Nope. Problemet er stadig det samme - SNØFT!
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2009 - 14:47 #5
<ole>

Det kan du naturligvis ikke. Når siden er skiftet, har JavaScriptet ikke længere mulighed for at gøre noget. Det ligger jo på den forrige side  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede starter Praktikant
26. februar 2009 - 14:57 #6
Øh, jeg forstår ikke hvad du mener? Siden er ikke skiftet - alt foregår på samme side. Jeg har en tabel som kan sorteres i hver kolonne og samtidig links i alfabetisk orden i toppen (henviser til første kolonne). For at være sikker på at brugeren ikke har sorteret på de øvrige kolonner, er jeg nødt til at refreshe siden før linket aktiveres. Problemet med min løsning ovenfor er, at den først går til linket og derefter refresher.
Avatar billede olebole Juniormester
26. februar 2009 - 15:17 #7
Jo, når du reloader siden, er den skiftet. Den ligner sig selv og det er samme kode, der renderes - men du har ved reload foretaget et sideskift.  ;o)

Et script, der f.eks. køres halvt inden en reload, kan ikke køre færdig efter en reload. Scriptet dør ved reload.

Derudover lyder det mere, som om du har skaffet dig en skidt struktur på halsen
Avatar billede starter Praktikant
27. februar 2009 - 07:00 #8
Hmmm. Hvorfor kan jeg linke fra én side til et bookmark på en anden side? Forskellen er vel ingen - eller hvad?
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2009 - 09:49 #9
Prøv at læse, hvad jeg skriver. Det er ikke så svært  =)

Når du laver en reload, skiftes siden ud med sig selv. Det JavaScript, du vil kalde, begynder før reload (= på 'den gamle' side).

Når den nye side loader, har JavaScriptet på her side naturligvis ingen hukommelse om, hvad det tilsvarende script lavede på 'den gamle' side.

At linke til et bookmark er noget fundamentalt andet. Her sender du en besked med til den nye side via hashen i URL'en.

Begge dele er resultat af den fuldstændig grundlæggende virkemåde af WWW  =)
Avatar billede starter Praktikant
27. februar 2009 - 17:32 #10
OK. Jeg tror dig, hvis du siger det :o)

Jeg har løst problemet ved at oprette 2 ens sider og linke til bookmarks på den anden side. Ikke særlig fikst, men det virker :o)

Jeg giver dig points. Tusind tak fordi du gad bruge tid på mig!