Avatar billede diver1 Praktikant
27. februar 2009 - 21:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Port bloking.....hjælp

Hej...
Jeg har installeret port forwarding til at forsøge at åbne for port bloking, men har ikke kunne fået det til at funkere. Troe at det har noget med ip at gøre. Håbe at de er en som gide hjælpe med mit problem.. :-)

Mvh Erla.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. februar 2009 - 21:51 #1
hvad??????
Avatar billede diver1 Praktikant
27. februar 2009 - 22:03 #2
Hvad var det du ikke forstå, min skriftlig dansk eller dårlig forklaring?
Avatar billede diver1 Praktikant
27. februar 2009 - 22:18 #3
Så må jeg prøve igen.
Jeg har haft problemer med meget dårlig download speed, og i min program står "your listen port is blocked". Jeg har blev forslået at installere port forwarding til at få min download fart op at køre igen. Jeg har installere programmet men det hjælper ingenting, jeg troe at det har noget med min ip adresse på min pc og min router. Er der en som kan hjælpe?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2009 - 22:19 #4
Port forwarding har intet med at åbne for porte. en port skal være åben for at den kan forwardes.

Hvad er det du ønsker at vide. Hvis du vil vide hvordan porte åbnes så skal jeg kende routerens præcise model og fabrikant og vil du vide noget om port forwarding skal jeg også vide noget om hvilke server IP adresser du ønsker at forwarde på hvilke porte
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2009 - 22:24 #5
Hvis du kan downloade, så er porten ikke blokket, for så ville der intet komme igennem. Dårlig downloadhastighed kan have mange grunde.

Har du altid dårlig hastighed, lige gyldig hvad du downloader. Taler vi om HTTP download eller ftp eller fildeling, hvad køre eller s på din maskine som bruger båndbredde
Avatar billede diver1 Praktikant
27. februar 2009 - 22:27 #6
Jeg vil gernen vide hvordan jeg åbne for port. Jeg har Belkin Wireless G+ Mimo router (F5D9230-4). Jeg har ikke det står forståelse på IP adresser, kan finde den som min pc har og vide den som min router har. Problem drejer sig om bitcomet.
Avatar billede diver1 Praktikant
27. februar 2009 - 22:32 #7
Nej kun på bitcomet. Hvis jeg downleder vis IE så har jeg ikke porblem. Jeg har IM og VoIP programer. Internet hastighed 10/1 mb.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2009 - 22:33 #8
Vi taler wireless. Jeg tror ikke det er en blokeret port der er problemet, jeg er ret sikker på at det er fordi det er et trådløst net og det egner sig ikke til fildeling der jo betjener sig af både up- og download og da tcp/ip er fuld dublem er wireless der er single channel bare ikke egnet til den slags.

Hvis du kan browse og downloade lidt via bitcomet, så er porten åben, eller ville du intet få ned.

Kig i din dokumentation, normalt er porte ikke lukket med mindre du selv aktivt går ind og blokkere den
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2009 - 22:38 #9
Jeg har søgt lidt på google og der er flere der har samme problem som dig.

Læs her

http://dest.sgi.edu.my/?p=70
Avatar billede diver1 Praktikant
27. februar 2009 - 22:41 #10
Jeg har 3 pc i hjemmet og det er kun min som har problemmer med bitcomet download. Jeg formatere den i sidste uge og efter det har jeg haft problemer med bitcomet. Jeg havde stor problemmer i går med mit internet fordi jeg gik ind og lavede om på min NAT indstilling på min router. Har brugt par dage på nettet til at forsøge at finde løsning og mange stede forslå de at man installer port forwarding til at få hastigheden op at køre. Men troe at du har mere forstand på sagen en jeg.
Avatar billede diver1 Praktikant
27. februar 2009 - 23:04 #11
Jeg har læst den igennem, i morgen vil jeg følge den og se om det løser mit problem. Tak for hjælpen indtil videre :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2009 - 23:05 #12
Lad mig høre hvordan det går
Avatar billede diver1 Praktikant
28. februar 2009 - 19:47 #13
Hej bufferzone...
Jeg havde ikke meget held med de instruktions som var på linken som du sendt mig. Jeg har lavet om på masse af instillinger på min bitcomet og i min pc, og lige nu ser det ud for at hjælpe.
Mit download er ikke optimal men jeg kan godt live med det.
Tak for din hjælp. :-)
Vil du være så søde at sende et svar, så du kan få din point.

Mvh. Erla.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. februar 2009 - 20:19 #14
Gerne